Jarosław Gowin, wiceprezes Rady Ministrów, minister nauki i szkolnictwa wyższego, podpisał umowę dotyczącą dotacji celowej dla Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Pile na zagospodarowanie terenu kampusu na potrzeby placu dydaktycznego.
W ramach projektu wykonana zostanie rozbiórka budynku E, a następnie zagospodarowanie terenu. Dzięki środkom z Ministerstwa - 808 tys. zł oraz środkom własnym PWSZ w wysokości 202 tys. zł - na terenie uczelni powstaną:
- strefa "jazdy na wózkach inwalidzkich", wyposażona zostanie w urządzenia imitujące bariery architektoniczne: murki, schody, pochylnie o różnym stopniu stromości, progi, rowy itd. Strefa przeznaczona będzie do prowadzenia zajęć praktycznych w ramach kierunku fizjoterapia (nauka bezpiecznego upadania, transferów z wózka, wykonywania balansu i prawidłowej jazdy). W efekcie, przyszli fizjoterapeuci będą w pełni przygotowani do prowadzenia instruktażu osób niepełnosprawnych i ich opiekunów zakresie poruszania się na wózkach. Strefa stanowić, będzie uzupełnienie utworzonego w 2014 r. Centrum Fizjoterapii PWSZ w Pile, w którym mieszczą się m.in. pracownie kinezyterapii, elektroterapii, krioterapii;
- strefa "ćwiczeń dla kierunków inżynierskich" - stanowiąca miejsce na ulokowanie kontenera o powierzchni ok. 16 m kw. w celu nauki jego załadunku i rozładunku w ramach zajęć praktycznych na kierunku transport. Zajęcia odbywać się będą na nowo powstałym placu z wykorzystaniem wynajmowanego pojazdu transportowego. Strefa stanowić będzie także miejsce do ćwiczeń w zakresie budowania ścian budynków na kierunku budownictwo i pokazów sprzętu, który ze względu na gabaryty nie mieści się w obiektach - duże lampy zasilane ze źródeł OZE;
- strefa "symulacji z zakresu ratownictwa medycznego" będzie przeznaczona do przeprowadzania symulowanych akcji ratunkowych w terenie, w formie scenariusza dydaktycznego, na kierunku ratownictwo medyczne. Poprzez wyposażenie placu w kamery, możliwa będzie pełna i dokładna rejestracja przeprowadzanych symulacji. W efekcie studenci otrzymywać będą informację zwrotną, która umożliwi im rozpoznanie słabych i mocnych stron wykonywanych czynności. Stworzenie strefy symulacji z zakresu ratownictwa medycznego wpłynie na poszerzenie współpracy uczelni ze służbami ratunkowymi (policją i strażą pożarną) - wspólne ćwiczenia pozwolą na lepsze wyszkolenie ratowników medycznych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz