Zamknij

W "piątce" byli smart

07:58, 16.11.2017 Aneta Wesołowska
Skomentuj

W Szkole Podstawowej nr 5 im. Dzieci Polskich odbył się dzień pod hasłem "Jestem smart", czyli dzień z wykorzystaniem narzędzi TIK.

Uczniowie mogli wykorzystywać mobilne urządzenia na lekcjach w celach edukacyjnych. Elementy zajęć także przeprowadzano z użyciem nowoczesnych technologii.

Od samego rana uczniowie mogli skanować kody QR, które były wywieszone na szkolnych korytarzach. Zawierały one pytania z różnych przedmiotów. Odpowiedź na nie można było uzyskać korzystając z Internetu, który był w tym dniu ogólnodostępny. Bardzo przydatny okazał się skaner kodów QR. Każdy nauczyciel klas III-V wykorzystywał na zajęciach gry interaktywne lub aplikacje, filmy czy prezentacje dostępne na portalach edukacyjnych.

Lekcje wypełnione były zadaniami utworzonymi w programie „Learning aps” oraz „Kahoot”. Na zajęciach z języka polskiego dzieci zmagały się na przykład z pytaniami dotyczącymi części mowy ułożonymi w formie gry „Milionerzy”. Uczniowie mieli także okazję tworzyć wspólną tablicę w programie Padlet. Każdy mógł sprawdzić nie tylko swoją wiedzę, ale także umiejętności korzystania ze smartphonów lub tabletów.

Chętni uczniowie klas II i III wzięli udział w warsztatach programowania w programie Scratch Junior. Dzieci bawiły się świetnie tworząc swoje własne animacje. Ponadto młodsze klasy zostały zapoznane z prezentacją na temat „Bezpieczny internet”.

Zwieńczeniem „TIK-owego” dnia było rozwiązanie quizu z wykorzystaniem platformy "Kahoot", który składał się z pytań zaszyfrowanych pod postacią kodów QR. Wzięło w nim udział 28 uczniów. Najlepszymi okazały się same dziewczyny: Maja Nowak z klasy Va, Julia Knitter z IVc i Zuzanna Pawlak z IVd. Dzień przyniósł uczniom mnóstwo emocji i już proszą o powtórkę!

(Aneta Wesołowska)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%