REKLAMA

Polak potrafi: sposób na oszczędzanie w Internecie

17:10, 12.07.2017 | fp
REKLAMA
Skomentuj

Ponad połowa Polaków regularnie kupuje przez Internet. Zakupy online weszły do naszego kraju na dobre. Zachęcają nie tylko wygodą, ale też niskimi cenami. Niektórzy dzięki specjalnym kuponom obniżają te ceny jeszcze bardziej.

Dokładnie już 65% z nas robi zakupy w sieci. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań CBOS. Eksperci nie mają wątpliwości, że ta liczba będzie coraz większa w najbliższych latach. Rosnąca popularność kupowania online idzie w parze ze wzrostem liczby sprzedawców internetowych, sklepów istniejących tylko w sieci oraz internetowych oddziałów dużych sieci handlowych. Dzięki temu, że proces handlu online jest tańszy od tradycyjnego, mogą zaproponować klientom niższe ceny.

Sprytni oszczędzają więcej

Klienci oczywiście chętnie na tym korzystają. Co więcej rozwój technologii związanej z zakupami w Internecie pozwolił na wprowadzenie pewnego udogodnienia. Dzięki niemu można kupować jeszcze taniej.

Coraz popularniejsze stają się bowiem u nas kody rabatowe, czyli internetowa forma kuponów zniżkowych. Działają jak bony promocyjne ze sklepowych gazetek albo kupony dołączane do kolorowych magazynów. Z tą różnicą, że zamiast wycinać kupon przepisuje się na stronie sklepu specjalny kod.

Jedyna trudność polega na tym, żeby te kody znaleźć. Dlatego w Polsce od lat powstają strony, które zbierają wszystkie aktualne promocje w sklepach internetowych. Większość z aktualnych kodów rabatowych do mniejszych i większych polskich sklepów znajdziecie w takich serwisach takich jak na przykład Picodi.com. Najwytrwalsi łowcy okazji internetowych regularnie sprawdzają informacje na temat zniżek.

Dlaczego w Internecie jest taniej?

Czy w niższych cenach w sklepach online czai się jakiś haczyk? Raczej nie. To zwykła kalkulacja. Prowadzenie sprzedaży w internecie oszczędza sklepom koszty lokalu. Tym sposobem mogą obniżyć swoje ceny i zachęcić klientów do robienia zakupów. W teorii duże sklepy proponują te same ceny w salonach stacjonarnych jak i w sprzedaży internetowej. Ale dzięki wspomnianym kuponom można obniżyć cenę towarów kupowanych online.

Klient w sieci coraz bezpieczniejszy

Jeszcze jakiś czas temu internauci mieli sporo wątpliwości co do zakupów online. Głównymi winowajcami byli oszuści czający się na portalach aukcyjnych czy tacy, którzy zakładali fikcyjne sklepy. Na szczęście prawo coraz lepiej chroni konsumentów internetowych. Przepisy są cały czas aktualizowane.

Ostatnia duża zmiana została wprowadzona pod koniec 2015 roku. Wtedy dodano zapis o prawie do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki. A jeśli sprzedawca nie poinformuje kupującego o tym prawie, okres ten wydłuża się aż do 12 miesięcy. Wspomniane już duże sklepy chcąc stworzyć dobrą opinię o sobie wśród klientów ułatwiają kontakt z obsługą klienta czy procesy reklamacyjne. Wszystko po to, żeby zakupy w sieci były jeszcze bardziej komfortowe.

(fp)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© faktypilskie.pl | Prawa zastrzeżone | 2017