Zamknij

Jednoślad objeżdża zamki Dolnego Śląska

09:55, 19.07.2017 fp
Skomentuj

Oto dalszy ciąg relacji z rowerowej wyprawy Pilskiego Klubu Turystyki Rowerowej PTTK Jednoślad "Zamki i pałace Dolnego Śląska".

Drugi dzień wyprawy. Jest fajnie. Przejechaliśmy 62 km, zwiedziliśmy 8 zamków i pałaców w Mietkowie, Borzygniewie, Chwałowie, Domanicach, Siedlimowicach, Mrowinach, Piotrowicach Świdnickich i Cierniach. Dodatkowo przejechaliśmy koroną wału Zalewu Mietkowskiego. Byliśmy również w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej. Najbliższe trzy noclegi spędzimy w Cierniach w WOK-u.

17 lipca to dzień, w którym rowerzyści z Piły najechali na Zamek Książ. Nie zważając na pogodę i strome podjazdy pod górę dojechaliśmy do Stajni Ogierów. Dalej pod górę ukazał nam się majestatyczny zamek Hochbergów. Zwiedziliśmy z przemiłą, sympatyczną panią przewodnik cały zamek razem z księżną Daisy (stokrotka), byłą żoną właściciela zamku. Do tak pięknego zabytku zaprowadził nasz kolega z Piły Tomek, który rano dojechał do Świebodzic i spotkał się z nami.

Dzisiejszego dnia od rana przywitało nas słoneczko i tak było cały dzień. W pewnych momentach żar lał się z nieba. Czyli było ciepło... Plan został wykonany, mimo wielu przejechanych kilometrów na trasie również nie brakowało stromych podjazdów i szybkich zjazdów. Na początku w szybkim tempie dojechaliśmy do Granitowego Serca Polski - Strzegomia. Dalej jednym z najważniejszych punktów wtorkowej trasy było Muzeum Gross Rosen w Rogoźnicy, czyli były obóz koncentracyjny w kamieniołomach.

Kolejnym ważnym miejscem był Jawor. Przepiękny ratusz na rynku i Kościół Pokoju który jest wpisany do listy zabytków UNESCO. Dziękujemy również pani Kasi z IT w Jaworze za udostępnienie cennych informacji. Dalej kierując się po terenach górzystych w kierunku wschodnim dotarliśmy do Bolkowa, gdzie zwiedziliśmy przepiękny XIII wieczny zamek na którym straszyły czarownice oraz zobaczyliśmy przepiękny widok z wieży zamkowej na miasto oraz na Świny, gdzie znajdują się ruiny zamku.

Następnie po obiadokolacji ruszyliśmy w drogę powrotną do bazy w Świebodzicach. Jutro rano żegnamy się z tą częścią Polski i kierujemy się na Walim.

(fp)

Co sądzisz na ten temat?