Zaledwie kilka lat temu płatności za zakupy online były całkiem kłopotliwe. Aby zapłacić należało dokonać zwykłego przelewu bankowego, co miało wiele wad. Trzeba było starannie skopiować numer konta, wpisać poprawną kwotę i było wiele możliwości pomyłki. Dziś ten proces jest znacznie wygodniejszy. Dzięki integracji ze sklepami internetowymi i portalami aukcyjnymi oraz z bankami klientów można zapłacić dosłownie w kilka sekund. Jest to też bardzo bezpieczne. Najczęściej stosowane jest zabezpieczenie w postaci konieczności wpisania danych logowania, ale też wymagane jest zatwierdzenie w aplikacji bądź przy użyciu kodu SMS. To duża wygoda i bezpieczeństwo, a przede wszystkim oszczędność czasu. Dla sprzedawcy to również bardzo korzystne, bo pieniądze natychmiast zostają zaksięgowane na jego koncie. Może szybko dysponować tymi środkami, a ponadto otrzymując automatyczną informację o zaksięgowaniu wpłaty, może wysłać natychmiastowe zamówienie do oczekującego klienta. Wybierając system płatności, warto więc zadbać o bezpieczeństwo i zdecydować się na taki, który oferuje najmocniejszą ochronę.
Z systemów płatności elektronicznych korzystają zresztą nie tylko sklepy internetowe. Płatności w sieci dokonujemy też chętnie za różne usługi, takie jak zamawianie jedzenia z dostawą do domu, czy przejazdy Uberem. Dzięki tym e-płatnościom dokonamy także łatwego doładowania konta w sieciach komórkowych prepaid, czy u bukmacherów internetowych takich jak Pzbuk. Ta ostatnia firma korzysta między innymi z Przelewów 24 oraz Dotpay, a nawet z Blika. Lista stron które akceptują płatności elektroniczne regularnie rośnie.
Twórcy systemów płatniczych online prześcigają się w tworzeniu coraz lepszych systemów dla użytkowników urządzeń mobilnych. Nie ma w tym nic dziwnego – smartfon coraz częściej zastępuje komputer także jako narzędzie do robienia zakupów w sieci. Systemy takie jak Blik, stworzony przez grupę polskich banków jest dedykowany właściwie wyłącznie do płatności mobilnych. Natomiast starsze systemy, działające na naszym rynku już od wielu lat bardzo skutecznie przestawiają się na obsługę klientów na smartfonach. W tym celu tworzone są między innymi systemy w wersji responsive, dzięki czemu ich witryny automatycznie dostosowują się do wielkości ekranu.
Rynek płatności elektronicznych jest bardzo konkurencyjny. Na polskim rynku działa kilkadziesiąt podmiotów zajmujących się obsługą płatności elektronicznych. Klienci z Polski mogą więc wybierać, czy chcą korzystać z rodzimych systemów takich jak Przelewy24, czy może wolą używać na przykład Skrill albo Paypal. Co ciekawe, na tym polu zdecydowanie wygrywają nasze firmy. Wiele z dużych zagranicznych systemów płatności online w ogóle nie jest obecna w Polsce, a Paypal jest obecny tylko w kilku procentach polskich sklepów. Bierze się to głównie z tego, że płatności polskie są lepiej zintegrowane z systemami transakcyjnymi rodzimych banków. Ponadto, część zagranicznych operatorów ma wyższe opłaty, związane między innymi z koniecznością przewalutowania polskich złotych. Sytuacja na rynku płatności zapowiada
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz