Nigdy dotąd prace nad drogą ekspresową S10 nie były tak zaawansowane. Mimo ogromnej skali inwestycji realnym jest, że już za 8 lat pojedziemy nową, a przede wszystkim bezpieczną drogą szybkiego ruchu. Konsultacje społeczne co do przebiegu S10 mają się odbyć już w drugim kwartale bieżącego roku.
- Poza bezsprzecznym aspektem poprawy bezpieczeństwa i zwiększeniem płynności ruchu pojazdów, które przyniesie droga ekspresowa S10, to w mojej ocenie będzie miała ona ogromny wpływ na rozwój gospodarczy Północnej Wielkopolski. Przez wiele lat poza szumnymi zapowiedziami przedstawicieli poprzednich rządów niewiele w tym zakresie zdziałano. Dlatego z satysfakcją obserwujemy, że wreszcie coś się ruszyło. Prace przygotowawcze i projektowe nie były dotąd tak dalece zaawansowane, dlatego trzymamy kciuki za to niezwykle duże przedsięwzięcie – mówi starosta pilski Eligiusz Komarowski.
Jak zapewnia Danuta Hryniewiecka, zastępca dyrektora Oddziału ds. Inwestycji w GDDKiA Okręg w Poznaniu, która przedstawiła zaawansowanie prac, finalizacja tej inwestycji w optymistycznym wariancie może nastąpić bardzo szybko.
- Najważniejsze jest ustalenie przebiegu drogi, potem będzie można podjąć kolejne działania. Zakładamy, że przez 5 lat będą trwały prace przygotowawcze, w tym projektowe, techniczne, prawne, a przez kolejne 3 lata potrwa budowa drogi.
Dyrektor Hryniewiecka dodała, że podczas prac projektowych uwzględnione będą wszystkie uwagi, jak i wymagania środowiskowe, w tym ochrony przyrody Natura 2000.
Obecnie opracowane są trzy warianty tzw. korytarzy przebiegu drogi ekspresowej na odcinku Piła-Wyrzysk. Wszystkie zakładają budowę dwóch węzłów (zjazdów) Białośliwie i Kaczory, ale i wykorzystanie istniejącego węzła w Łobżenicy i Wyrzysku. Droga ekspresowa ma mieć po dwa pasy ruchu, każdy szerokości 3,5 m i pas zapasowy na 2,5 m. Dopuszczalna prędkość 100/h.
W poniedziałkowym zebraniu Parlamentarnego Zespół ds. budowy drogi ekspresowej S10, któremu przewodniczy poseł Marcin Porzucek, obecna była także poseł Marta Kubiak, przedstawiciele poznańskiego oddziału GDDKiA, Zarząd Powiatu w Pile oraz włodarze gmin tworzących powiat pilski, którzy podczas spotkania przedstawiali swoje uwagi i propozycje odnośnie planowanej budowy drogi ekspresowej S10.
Anja12:25, 08.01.2019
Bajki, PiS nigdy nie inwestował i nie będzie inwestował w Polskę Zachodnią, mrzonki S10 miała być już w 2023, teraz nowa data ... naprawdę ktoś wierzy w te opowieści??? 12:25, 08.01.2019
buhahaha15:09, 08.01.2019
A ten Lenin po prawej wygląda jakby nic nie kumał 15:09, 08.01.2019
dddd23:02, 08.01.2019
ooo peowskie darmozjady w natarciu :D waszym się nie chciało, olali, to jak ktoś inny chce i może, to trzeba nalot zrobić? ale z was *%#)!& :D 23:02, 08.01.2019
BakowyAnalitykFin11:05, 09.01.2019
Do budowy dróg przyczyniają się wyłącznie dotacje UE. Większość głównych arterii drogowych (np. A1, S7, S6) w kraju ma już rozdysponowane środki i jest albo na etapie realizacji albo w fazie projektowej. Skoro PIS już obiecał swojemu elektoratowi na wchodzie S16 to gdzieś te dotacje trzeba w końcu wydać a, ze została biała plama na mapie to w końcu trzeba zabrać się za S11 przy której generowany jest niemal największy % udział w PKB no i S10. 11:05, 09.01.2019
prezes22:30, 09.01.2019
Przebieg nowej trasy to dla mnie szok.Ale do przełknięcia. 22:30, 09.01.2019
znikający punkt22:37, 28.02.2019
a dla mnie do przemknięcia. 22:37, 28.02.2019
maly17:50, 13.01.2019
No to jeszcze chwila i już będziemy śmigać, dzięki PIS 17:50, 13.01.2019
Bel22:41, 27.02.2019
Przedwyborcze bajki i tyle w temacie. 22:41, 27.02.2019
Pm01:11, 16.01.2020
? na godz. To dla ? chyba będzie droga. Antek nigdy tu nie przyjedzie 01:11, 16.01.2020
wwxx22:24, 05.04.2019
4 1
PO za to inwestowalo, ale chyba we własne domy, niczego nie ukończyli bo za dużo kradli-pozostawili nie dokończone inwestycje...?.. 22:24, 05.04.2019