Zamknij

Z Wyrzyska na cztery dni do słonecznej Italii

11:05, 25.05.2018 Martyna Dróbka i Klaudia Pikulik z klasy IIIa
Skomentuj

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Wyrzysku wyjechali na wycieczkę do Włoch.

W autobusie powitała nas pani przewodnik. Jechali z nami również nasi kochani nauczyciele: panie Anna Nowicka, Aleksandra Walczak, Anna Gallas-Ślepecka oraz pan Sławomir Gajdziński, dzięki którym ta wycieczka się odbyła.

Na miejsce dotarliśmy nazajutrz około godziny 9:30. Pomimo zmęczenia długą podróżą wszyscy byli gotowi na zwiedzanie. W Mediolanie spacerowaliśmy po historycznym centrum. Zobaczyliśmy katedrę Duomo (trzecią co do wielkości na świecie), a następnie znajdującą się tuż obok galerię Vittorio Emanuelle II. Mieszczą się tam sklepy najlepszych światowych marek. Spacerowaliśmy również po ulicy mody Via Manzoni. Potem udaliśmy się do słynnego budynku opery mediolańskiej La Scala. Na koniec z nauczycielami kupiliśmy pamiątki. Przed przyjazdem autobusu, który miał zabrać nas do hotelu, odpoczywaliśmy przy zamku Sforzów. Po dotarciu na miejsce w miłej atmosferze zjedliśmy obiadokolację. Hotel był bardzo przyjazny. Niestety byliśmy bardzo zmęczeni i szybko udaliśmy się do swoich pokoi.

Kolejnego dnia wstaliśmy gotowi na nowe wyzwania. Po słodkim śniadaniu zyskaliśmy dużo energii. Spakowaliśmy walizki i udaliśmy się do Werony. Tam weszliśmy do Koloseum i głośno zaśpiewaliśmy. Następnie piękną uliczką poszliśmy zobaczyć balkon Romea i Julii. Potem z opiekunami kupiliśmy pamiątki. Później pojechaliśmy do miejscowości Sirmione. Tam płynęliśmy motorówką na jeziorze Garda. Z pokładu podziwialiśmy piękne widoki. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń zjedliśmy pyszne lody i zrobiliśmy mnóstwo zdjęć.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Padwy. Zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Antoniego. W następnej kolejności wybraliśmy się na Uniwersytet. Stamtąd autobusem udaliśmy się malowniczą trasą Wzgórz Eugenejskich do średniowiecznej wioski Arqua Petrarka, w której kiedyś mieszkał sławny poeta Francesco Petrarca. W ramach zabawy musieliśmy znaleźć jego dom. Osoba która pierwsza go znalazła, otrzymała słodką nagrodę. Zwycięzcą został Jacek Spichalski. Następnie udaliśmy się do hotelu znajdującego się w pobliżu Morza Adriatyckiego. Po zjedzeniu obiadokolacji poszliśmy na spacer po plaży. Śpiewaliśmy piosenki, robiliśmy zdjęcia i zatańczyliśmy poloneza. Wszyscy  świetnie się bawili!

W ostatni dzień popłynęliśmy statkiem do Wenecji. Zobaczyliśmy tam Ponte Rialto, Plac i Bazylikę św. Marka oraz Pałac Dożów. Następnie spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami miasta. Zrobiliśmy na nich wiele wspaniałych zdjęć. Następnie razem z nauczycielami zjedliśmy pyszną włoską pizzę i zakupiliśmy dużo pamiątek. Potem z wieży widokowej Campanilla zrobiliśmy fotki i podziwialiśmy urokliwą Zatokę Wenecką.

Po tygodniu pełnym wrażeń udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Na targowisku z niecierpliwością oczekiwali na nas stęsknieni rodzice, którzy od razu po naszym wyjściu z autokaru ciepło nas uściskali.

(Martyna Dróbka i Klaudia Pikulik z klasy IIIa)

Co sądzisz na ten temat?