- Będziemy mieli nie tylko nowoczesną flotę autobusów, ale także taką, dzięki której w racjonalny sposób będziemy mogli wykorzystywać w komunikacji miejskiej nowoczesne technologie - mówił prezydent Piotr Głowski, komentując dostarczenie dla pilskiego MZK 6 nowoczesnych autobusów Solaris Urbino 12 z silnikiem diesla.
- Autobusy trafiły do Piły w ramach realizacji projektu "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile" i spełniają normę redukcji spalin Euro 6 - poinformowała Jolanta Sobieszczyk, dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich.
Autobusy zostały już zarejestrowane i dopuszczone do ruchu. Obecnie są doposażane w biletomaty, monitoring i kasowniki biletów. Kiedy ten proces się zakończy, wyjadą na ulice Piły.
- Myślę, że będzie to pod koniec przyszłego tygodnia - zadeklarował prezes pilskiego MZK Tadeusz Majewski. - Cieszymy się z tego bardzo, bo autobusy są w pełni klimatyzowane, co w rozpoczynającym się sezonie letnim, zapewni pasażerom komfort podróżowania.
Jak tłumaczył prezydent Piotr Głowski, takie autobusy zakupiono dlatego, że w chwili składania dokumentacji nie było rozsądnej alternatywy, która na najdłuższych trasach pozwoliłaby zastąpić pojazdy napędzane niskoemisyjnymi silnikami diesla.
- Ta alternatywa pojawiła się niedawno i są nią autobusy napędzane wodorem - podkreślił Piotr Głowski i zapowiedział konsekwentną wymianę taboru Miejskiego Zakładu Komunikacji.
- W najbliższym czasie w mieście pojawią się hybrydy, a jeszcze w tym roku rozpoczniemy postępowanie na zakup autobusów elektrycznych - poinformował prezydent Piły.
- Siedem autobusów hybrydowych Solarisa, to perspektywa 2-3 miesięcy - precyzowała J. Sobieszczyk. - Kolejnym elementem projektu jest powstające przy ulicach 1 Maja i Śródmiejskiej "małe centrum przesiadkowe". Wiata ze stojakami na rowery już stoi. Czekamy na dostarczenie inteligentnych wiat przystankowych z podgrzewanymi siedzeniami zasilanymi fotowoltaiką.
Przypomnijmy, że projekt "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile", został dofinansowany środkami Unii Europejskiej przekazanymi przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jego całkowita wartość to blisko 23,5 mln złotych, z czego prawie 16,3 mln zł (85% kosztów kwalifikowalnych) stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
- Jako samorząd wojewódzki staramy się wspierać wszelkie takie inicjatywy. I liczę na to, że pierwszy autobus wodorowy pojawi się w pilskim MZK - zadeklarował członek zarządu województwa wielkopolskiego Jacek Bogusławski.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz