Zamknij
REKLAMA

Badanie tajemniczy klient - na czym polega i o czym może cię poinformować?

18:19, 11.10.2021 | artykuł sponsorowany
Skomentuj
REKLAMA

Tajemniczy klient to badanie, które jest w stanie pokazać ci wszystko to, czego nie widzisz na co dzień. Badanie tajemniczy klient dotyczy bowiem kluczowego z punktu widzenia handlowo-usługowego biznesu etapu, czyli obsługi klienta.


Mystery shopper — czyli kto?

Mystery shopper czyli tajemniczy klient to profesjonalny audytor, którego celem jest ocena kluczowych elementów wpływających na wrażenia, jakie podczas zakupów ma twój potencjalny klient. Obsługa klienta, jak pokazuje większość badań marketingowych, ma ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu, budowania bazy stałych klientów, pozyskiwania nowych. Tajemniczy klient jest w stanie pokazać ci wszystko to, czego sam nie zobaczysz we własnym biznesie, ponieważ nigdy nie jest w stanie wcielić nie w neutralnego klienta, a twoi pracownicy na widok właściciela, managera, dyrektora zawsze zachowywać się będą nieco inaczej, niż przy standardowej obsłudze klienta. 


Co sprawdza tajemnicy klient?

Mystery shopping to badanie standard obsługi, prezentacji oferty, elastyczności podejścia do klienta i jego potrzeb. Badanie takie możesz przeprowadzić w punktach sprzedaży różnego rodzaju produktów i usług, a także w restauracjach, innych lokalach gastronomicznych, słowem wszędzie tam, gdzie bezpośredni kontakt klienta z obsługą klienta wpływa na ostateczną ocenę twojego biznesu. 

Badanie mystery shopping przeprowadzane jest anonimowo, więc twoi pracownicy nie są świadomi, że właśnie przechodzą test ze standardów obsługi. Dzięki temu masz możliwość przekonać się, jak traktowany jest statystyczny klient twojej firmy. Oceny tajemniczych klientów mogą dotyczyć bardzo różnych elementów obsługi. Masz możliwość wskazania aspektów, na które audytorzy koniecznie powinni zwrócić uwagę. 

Tajemniczy klient podczas wizyty w twojej firmie oceniać może: 

  • jakość serwisu,
  • wiedzę personelu na temat bieżącej oferty
  • znajomość proponowanego asortymentu,
  • umiejętności pracowników w kontekście prezentacji dostępnych produktów,
  • podejście do konsumentów itp.
  • poziom zaopatrzenia, higieny oraz prezentację dostępnych produktów.


Dlaczego warto przeprowadzić badanie tajemniczego klienta? Jak ocenić obsługę klienta?

Mystery shopping to badanie, które daje często bezcenną wiedzę dotyczącą obsługi klienta. Niejednokrotnie pozwala zidentyfikować problem, braki, błędy popełniane podczas kontaktu z klientem. Wiedza na temat potrzeb klientów i formy odpowiedzi, jaką ze strony pracowników oni otrzymują, daje możliwość wprowadzania zmian przekładających się na lepsze wyniki finansowe i ocenę wśród dotychczasowych klientów.

(artykuł sponsorowany)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%