Zamknij
REKLAMA

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

08:23, 13.02.2019 | artykuł sponsorowany

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla każdego z nas. Przyczynia się ona do poprawienia pracy całego organizmu. Sport sprawia, że mamy lepszy nastrój i mniej się stresujemy. Dodatkowo ma wpływ na pracę układu immunologicznego. Jest wiele korzyści z uprawiania sportu, o których trzeba wiedzieć. Wiele osób mimo prób i chęci nie może znaleźć czasu na wprowadzenie do swojej codzienności aktywności, która dba o nasze zdrowie. Przyczyn tego jest wiele, trudna i wymagająca praca, natłok obowiązków, a przede wszystkim brak motywacji. Czas się więc dowiedzieć, jak wprowadzić aktywność fizyczną w codzienność i znaleźć na nią czas.

(Sprawdź naszą recenzję - https://sklepzsuplementami.com.pl/recenzja-mass-extreme-suplementu-na-mase-nie-tylko-dla-zaawansowanych-kulturystow/)

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

Na początek warto zadać sobie pytanie, dlaczego warto być aktywnym fizycznie. Wiele osób widzi w tym jedynie wysiłek, a jednak taki ruch daje nam wiele korzyści nie tylko dla zdrowia, dla również wyglądu i samopoczucia. Jeśli nie wiesz, dlaczego chcesz zacząć ćwiczyć, to prawdopodobnie nigdy nie zaczniesz tego robić, ponieważ nie będziesz widzieć w tym celu. Tak więc na początek, zanim jeszcze zaczniesz ćwiczyć, zrób sobie listę korzyści, jakie aktywność fizyczna będzie ze sobą nieść. Jest tego wiele, więc możesz podzielić to na kategorie takie jak zdrowie, uroda, samopoczucie. Dzięki temu znajdziesz jeszcze więcej powodów, dla których warto jest znaleźć czas, na aktywność fizyczną.

Jeśli chodzi o zdrowie, to aktywność fizyczna zapewnia nam lepszą odporność i wzmacnia niemal cały organizm. Sprawia, że płuca zwiększają swoją objętość, dzięki czemu cały organizm jest znacznie lepiej dotleniony, a do tego poprawa się praca układu oddechowego. Aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego. Wzmacnia ona serce i zapobiega jego chorobom, które są przecież jedną z najczęstszych przyczyn zgonów ludzi na całym świecie. Dodatkowo podczas ruchu do pracy angażowany jest nasz układ ruchowy, czyli mięśnie, stawy i kości. Tak więc zostają one wzmocnione i zmniejszają się ryzyka rozwoju ich chorób.
Powodem, dla którego warto, jest znaleźć czas na aktywność fizyczną, jest również poprawa wyglądu. Wiele osób w obecnych czasach ma problem z nadwagą i otyłością, a sport jest jednym z najlepszych sposobów na walkę z nimi. Po kilku godzinach aktywności fizycznej w tygodniu nasza masa ciała będzie stopniowo się zmniejszać, a dodatkowo procesy metaboliczne zaczną przyśpieszać, więc w organizmie nie będzie gromadzić się nowa tkanka tłuszczowa, a stara będzie stale spalana. Naukowcy są zdania, że podczas aktywności fizycznej organizm zostaje pobudzony do wydzielania większej ilości hormonu wzrostu, a to właśnie on przyczynia się do sprawnego spalania tkanki tłuszczowej. Jeśli więc chcesz poprawić wygląd swojej sylwetki, to koniecznie znajdź czas na aktywność fizyczną.

Ostatni powód, dla którego warto być aktywnym fizycznie, jest wpływ ruchu na nasze samopoczucie. Wiele osób jest zestresowanych z powodu pracy, napięć i nieporozumień ze znajomymi i rodziną. To negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i wydaje nam się, że wszystko, co robimy, kończy się klęską. Podczas ruchu w organizmie dochodzi do wielu zmian hormonalnych. Po pierwsze zmniejsza się poziom kortyzolu, który zwany jest hormonem stresu. Już samo to doskonale wpływa na nasze samopoczucie. A dodatkowo zwiększa się poziom hormonów szczęścia, dzięki czemu mamy lepszy humor.

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną – porada

Znalezienie czasu na aktywność fizyczną wydaje się dla wielu osób niemożliwe. W obecnych czasach wszyscy jesteśmy zajęci pracą i rozwijaniem swoich pasji lub spotykaniem się z innymi. To sprawia, że nie zawsze znajdujemy czas na takie rzeczy, jak sport. Przyczyną tego może być brak motywacji. Jeśli nie mamy motywacji do czegoś, to po prostu tego nie robimy. Tak więc konieczne jest znalezienie celu, który będzie nas motywował do wykonywanie regularnych treningów. To może być jeden powód jak schudnięcie, czy poprawienie swojej kondycji. Możesz również postawić sobie większy cel, jak przebiegnięcie maratonu, a do tego musisz się przygotować.
Doskonałym sposobem jest również zmuszenie samego siebie do ćwiczeń. Wydaje nam się, że nie mamy czasu, a przecież, to bardzo często kłamstwo. Oglądanie ulubionego serialu nie powinno być dla nas ważniejsze niż dbanie o swoje zdrowie. Dobrze więc przeanalizuj swój harmonogram każdego dnia i spróbuj na początku znaleźć sobie pół godziny dziennie na aktywność fizyczną. Możesz to robić podczas oglądania filmu. Przecież da się robić przysiady jednocześnie oglądając telewizję.

Pamiętaj również, że to nie musi być godzina codziennie, to może być pół godziny co dwa dni, a taka aktywność fizyczna na początek będzie wystarczająca. A zdecydowanie łatwiej będzie nam wygospodarować pół godziny co kilka dni niż na siłę szukać wolnej godziny każdego dnia. Potem, jeśli zaczniesz zauważać korzyści z aktywności fizycznej, a małe treningi staną się dla ciebie normą, to zdecydowanie łatwiej przyjdzie ci znalezienie czasu na sport.

(artykuł sponsorowany)
REKLAMA
© faktypilskie.pl | Prawa zastrzeżone