Zamknij

Prawa i obowiązki osób zarejestrowanych w urzędzie prac

12:11, 14.11.2019 artykuł sponsorowany

Osoby zarejestrowane w urzędzie pracy mogą korzystać z szerokiego wachlarza usług rynku pracy. Niemniej, muszą pamiętać, iż mają one pewne obowiązki względem instytucji urzędowych. Oto lista praw i obowiązków osób zarejestrowanych w urzędzie pracy.

Obowiązki osoby poszukującej pracy

Głównym obowiązkiem osoby poszukującej pracy za sprawą urzędu pracy jest pokazanie ze swojej strony zainteresowania. Musi więc ona co 90 dni zgłaszać się do jednostki urzędowej i potwierdzać swoją aktywność. Co więcej, osoba szukająca pracy powinna zgłaszać wszelkie swoje nieobecności. Ponadto, ciąży na niej obowiązek powiadomienia urzędu o jakichkolwiek zmianach dotyczących danych zawartych w dokumentacji, np. adresu zamieszkania. Bezrobotny poszukujący pracy musi również uczestniczyć w indywidualnym planie działania. Ustalany jest on wedle kompetencji i zdolności osoby zgłaszającej się do urzędu pracy. Polega m.in. na uczestnictwie w wybranych szkoleniach podnoszących kwalifikacje.

Prawa osoby poszukującej pracy

Podstawowym prawem osoby poszukującej pracy dzięki instytucji urzędu jest możliwość korzystania z szeroko pojmowanego doradztwa i pośrednictwa pracy. Dzięki niemu bezrobotny może korzystać z ofert pracodawców przekazywanych bezpośrednio do jednostek urzędowych, jak i brać udział w targach pracy oraz specjalistycznych szkoleniach podnoszących kwalifikacje. Co więcej, osoba poszukująca pracy może ubiegać się o dofinansowania do egzaminów niezbędnych do otrzymania np. licencji zawodowej, dofinansowań do szkoleń, a także studiów podyplomowych. Ponadto, bezrobotny zarejestrowany w urzędzie pracy otoczony jest opieką doradczą. W ramach niej ustalany jest cel zawodowy poszukującego pracy oraz oceniane są jego kompetencje i możliwości rozwojowe.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%