Ubrania są wizytówką człowieka. Jeżeli widzimy osobę ubraną w nieschludne i niezgodne z okazją ubranie, to często wyrabiamy sobie negatywne zdanie na temat takiej osoby. Dlatego warto zainteresować się tematem dress code’u w pracy i sprawdzić, jak ubierać się w zależności od zajmowanego stanowiska i miejsca!
Zapewne kiedyś przydarzyła Ci się sytuacja, gdy podczas przeglądania oferty pracy natrafiłeś na punkt „brak dress code’u”. Aby pozwolić swoim pracownikom na swobodę, coraz więcej firm odchodzi od surowo określonego dress code’u, jednak w większości firm jest on nadal bardzo ważny. Czym jest dress code? Jak sama nazwa wskazuje, element ten jest związany z ubiorem pracownika i z pracowniczym savoir-vivre. Zazwyczaj mówiąc o dress codzie, mamy na myśli określony sposób ubierania się. Oczywiście dopełnieniem danego ubioru będzie również schludny wygląd — zadbane paznokcie, ułożone włosy czy lekki makijaż. Takim sposobem całość będzie się ładnie prezentowała.
Aby móc wybrać ubiór do pracy, musisz najpierw określić miejsce, w którym będziesz pracować. Osoby pracujące w różnego rodzaju instytucjach państwowych, bankach itp. muszą postawić na elegancki strój. Natomiast jeżeli pracujesz jako nauczyciel, możesz ubrać się bardziej swobodnie, lecz nadal elegancko. Jeżeli nie lubisz ubierać się w eleganckie ubrania, swobodny strój będzie akceptowany w przeróżnych agencjach kreatywnych związanych np. z social mediami. Miejsca te są idealne dla ludzi o dużej wyobraźni i kreatywności, a dzięki ubiorowi możesz ją jeszcze bardziej podkreślić.