Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że w trakcie jednodniowych akcji „Specjalna Środa” i „Walentynkowa Środa” sieć sklepów Biedronka promowała hasło „Zwrot 100% na voucher”.
Reklama – według UOKiK – sugerowała możliwość wykorzystania bonu przy kolejnych zakupach dowolnego asortymentu. Klienci mieli dowiadywać się o szczegółowych zasadach dopiero przy odbiorze vouchera przy kasie.
– Obietnica „Zwrot 100% na voucher” brzmi bardzo atrakcyjnie i prosto, ale w przypadku Biedronki wprowadzała w błąd. Konsumenci nie mieli swobody w dysponowaniu środkami z vouchera – wskazuje UOKiK.
Według urzędu część informacji dotyczących warunków promocji nie była prezentowana w momencie zachęty do udziału.
Urząd ustalił, że konsumenci nie mieli realnej możliwości zapoznania się z zasadami promocji przed dokonaniem zakupu. Szczegóły były dostępne dopiero w regulaminie lub na wydrukowanym bonie po transakcji.
– Przedsiębiorcy mają obowiązek przekazywać je we właściwym czasie, czytelnie i jednoznacznie – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Postępowanie wykazało naruszenie zbiorowych interesów konsumentów podczas prowadzenia akcji promocyjnych.
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę w wysokości blisko 105 mln zł (dokładnie 104 722 016 zł). Decyzja nie jest prawomocna i przedsiębiorca może złożyć odwołanie do sądu.
Kasa, Karolu, kasa
Na te obietnice, pieniędzy po prostu nie ma i nie będzie.
Obietnice PO
17:23, 2025-12-01
Dlaczego Twoje rozwiązanie AI Voice zawodzi bez wiedzy
tylko dzienki PIS technologia AI tak prenżnie sie rozwija na świecie.👍❤️
Super
15:58, 2025-12-01
Kasa, Karolu, kasa
fszyscy polacy kohamy pana karolai pana prezesa PIS. a kto nie to nie jest prafdziwym polakiem i nie jest patriotom👍❤️
Super
15:55, 2025-12-01
Mieszkańcy osiedli o niepokojących zdarzeniach
Życie, w przeczuciu zagrożenia. Obawy, przed obcym, na klatce schodowej. O bezpieczeństwo trzeba dbać, ale, ale, z drugiej strony, trzeba uważać, aby dbałość o spokój, i poczucie ładu, w miejscu zamieszkania, nie doprowadzić do absurdu. Przeczucie, bezpieczeństwa, oraz higieny otoczenia, najlepiej zacząć budować, od samego, samej siebie. Im bardziej okiełznane emocje, nasze emocje, tym większe może być poczucie naszego bezpieczeństwa. Ale, ale, zwrócić uwagę, kto kręci się po klatce schodowej, nie zaszkodzi 😉😉😉😉😉😉😉.
Dry
15:45, 2025-12-01
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu faktypilskie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz