Zamknij

Przemierzyli Karkonosze, zwiedzili Pragę

10:00, 20.05.2019 SP Wiktorówko
Skomentuj SP Wiktorówko SP Wiktorówko

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Wiktorówku pojechali na wycieczkę do Pragi. A po drodze były Karkonosze…

Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy, był Żelazny Tygiel Waloński w Szklarskiej Porębie - osada poszukiwaczy skarbów. Mogliśmy tam zobaczyć odtworzone maszyny i narzędzia, jakimi przed wiekami posługiwali się władcy tych gór.

Następnie ruszyliśmy do miejsca zakwaterowania. Po krótkiej nocy udaliśmy się w podróż do Pragi - stolicy Czech. W tym pięknym mieście podziwialiśmy m.in. Katedrę Św. Wita, Zamek Królewski, Klasztor na Strachowie z pięknym tarasem widokowym. Dalej przeszliśmy przez winnice i Ogród Wallensteina na zabytkowy i najdłuższy w Pradze Most Karola.

Trzeci dzień spędziliśmy bardzo aktywnie. Widzieliśmy najwyższy wodospad w polskich Sudetach - Kamieńczyk. Szlakiem poszliśmy na górę z zamkiem Chojnik (629 m n.p.m.). Poznaliśmy historię tego miejsca, a z wieży zamku podziwialiśmy piękną panoramę gór i okolic.

Ostatnim punktem programu była trzynastowieczna Świątynia Wang. Nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć i zakupu pamiątek dla najbliższych.

Ostatni dzień spędziliśmy w sztolni uranu w Kowarach, gdzie mogliśmy poznać historię złóż kowarskich. W Jaworze odwiedziliśmy unikatowy Kościół Pokoju znajdujący się na światowej liście UNESCO.

Zmęczeni, ale usatysfakcjonowani wróciliśmy wieczorem do domu.

(SP Wiktorówko)

Co sądzisz na ten temat?