O tym, jak istotna jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wiedzą już wszyscy. Zadanie wypozycjonowania firmowej witryny należy do oczywistych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, toteż często zadajemy sobie wiele pytań o to, jak zrealizować je możliwie efektywnie, nie przeznaczając na to więcej sił i środków, niż potrzeba - w końcu inne działania promocyjne także kosztują. Pojawia się więc niekiedy pomysł, aby podołać temu własnymi siłami.
W ciągu kolejnych dekad oblicze marketingu internetowego, a więc także i pozycjonowania, zmieniało się znacznie. Gdy tylko szeroko dostrzeżono, jak doskonałe efekty dla powodzenia każdego przedsięwzięcia przynosi obecność w czołówce listy wyników wyszukiwarki, do walki o nią rzucono się, nie przebierając w środkach - bo w zasadzie wszystkie były dozwolone. Doszło do sytuacji paradoksalnej, gdy Google, który osiągnął pozycję giganta dzięki wysokiej jakości dostarczanych wyników, stał się przyczyną zaśmiecania sieci bezwartościowymi stronami z linkami, a to, co w nim znajdowaliśmy, nie zawsze okazywało się wartościowe. Niedługo trzeba było jednak czekać, aż czasy te miną bezpowrotnie. Dzięki nowym algorytmom, witryny wywindowane w ten sposób na szczyt, szybko drastycznie spadły lub zostały zbanowane.
Pozycjonowanie stron nie jest zadaniem tak prostym, jak miało to miejsce dawniej. Wymaga przede wszystkim czasu – zarówno na to, aby zdobyć zaufanie przeglądarki i prześcignąć konkurentów, ale także na wykonanie całej niezbędnej przy tym pracy. Tym bardziej, że ona właściwie nie kończy się nigdy, jakkolwiek największy jej nakład niezbędny jest na samym początku, przy optymalizacji konkretnej strony. Do tego dochodzi tworzenie całej unikalnej treści, a także pozyskiwanie wartościowych linków.
Nawet jeśli mimo wszystko dysponujemy dostateczną ilością wolnego czasu albo personelu obeznanego w zagadnieniach informatycznych, możemy nie tylko nie uzyskać właściwego efektu, ale nierozważnymi działaniami po prostu pogorszyć swoją sytuację. Straty powstałej na skutek nałożenia filtru przez Google nie da się szybko odrobić.
Specjaliści z profesjonalnych agencji, takich jak np. IN, poza tym, że posiadają bogate doświadczenie i wiedzę pozwalającą im skutecznie reagować na zmiany algorytmów Google czy różne problemy techniczne, dysponują odpowiednimi narzędziami. Dzięki nim są w stanie kontrolować efekty swoich działań i dokładnie przeanalizować stan witryny, nad którą pracują - a bardzo ważne jest przecież, by np. ustalić czy nie prowadzą do niej szkodliwe linki. Zdecydowanie się na pomoc profesjonalnej agencji nie tylko jest sposobem na uzyskanie oczekiwanego rezultatu, ale także na to, by zadania takie nie ciążyły nam zbyt mocno na budżecie.
Poza tym nawiązując współpracę możemy liczyć na więcej - oprócz pozycjonowania stron, coraz szerzej wykorzystywanym narzędziem są reklamy w Google Ads, pozwalające na uzyskanie bardzo szybkiego wzrostu sprzedaży. I tutaj jednak potrzebna jest opieka posiadającego niezbędne kompetencje fachowca, który będzie czuwał nad tym, by były one kierowane do właściwie określonych grup odbiorców, a przeznaczane na to środki wykorzystywane dzięki temu efektywnie.
źródło: inpozycjonowanie.pl
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz