Zamknij

Śledzenie przesyłek - jak rozumieć statusy

10:40, 28.04.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:40, 28.04.2020

Śledzenie przesyłek to na ogół bezproblemowa sprawa - wchodzisz sobie na stronę śledzenie przesyłek wybranej firmy kurierskiej, wpisujesz numer przesyłki i voila: jej aktualny status pojawia się na ekranie. Ewentualnie klikasz odpowiedni link w mailu, który dostałeś od operatora. A może masz aplikację (np. InPost Mobile) i statusy wyświetlają ci się na ekranie nieproszone? Tak czy siak, dobrze byłoby wiedzieć co one właściwie znaczą, nie? Oto garść wyjaśnień.

  • Przygotowana przez nadawcę - Ten status oznacza, że nadawca twojej przesyłki dopełnił formalności, czyli wypełnił już formularz nadania on-line i zapłacił za przesyłkę, ale paczka jest jeszcze u niego. Czeka na przyjazd kuriera, lub w najbliższym czasie dostarczy paczkę do paczkomatu lub POP.
  • Odebrana od klienta - Ten status oznacza, że kurier odwiedził już nadawcę i odebrał paczkę, którą teraz zawiezie do oddziału.
  • Umieszczona w paczkomacie/POP - Jeżeli nadawca zaplanował nadanie przesyłki w paczkomacie lub Punkcie Obsługi Paczek, zobaczysz ten status kiedy umieści ją w paczkomacie lub przekaże pracownikowi Punktu Obsługi.
  • Przyjęta w oddziale - Ten status oznacza, że przesyłka została wyjęta przez kuriera z paczkomatu lub odebrana z POP lub od klienta i przewieziona do lokalnego oddziału operatora, gdzie czeka na wyjazd w Polskę. Możliwe też, że klient dostarczył przesyłkę do lokalnego oddziału firmy spedycyjnej osobiście.
  • W trasie - Kiedy pojawia się ten status możesz rozumieć, że twoja paczka jest na pokładzie jednego z pojazdów firmy przewozowej, którymi transportowana jest po kraju. Ten status może pojawić się kilka razy, w miarę jak przesyłka zalicza kolejne sortownie i oddziały przewoźnika w drodze do punktu docelowego.
  • Przyjęta w oddziale - tym razem chodzi już o oddział docelowy, najbliższy do punktu docelowego na trasie paczki. Stąd przesyłka zostanie wkrótce odebrana przez kuriera, który dostarczy ją do ciebie, do wybranego paczkomatu odbiorczego, lub Punktu Obsługi Paczek.
  • W doręczeniu - To już ostatni etap podróży twojej - została przejęta przez kuriera, który dostarczy ją do ostatecznego celu, czyli albo pod twój adres albo do  wybranego przez ciebie paczkomatu lub Punktu Obsługi Paczek.
  • W paczkomacie/POP - jeśli przesyłka została wysłana do paczkomatu, to ten status oznacza, że możesz już ją stamtąd odebrać. Powinieneś był dostać SMSa i e-mail z powiadomieniem, więc nie wiem co właściwie robisz szukając paczki w systemie śledzenia przesyłek.
  • Dostarczona - ten status oznacza, że przesyłka dotarła do klienta. Czyli została dostarczona przez kuriera (do kogoś) lub została wyjęta z paczkomatu albo wydana klientowi w Punkcie Obsługi Paczek. Jeżeli to ty nadałeś paczkę, to możesz odetchnąć, sprawa została załatwiona. Natomiast jeżeli jesteś odbiorcą to: a) po co sprawdzasz status odebranej paczki? albo b) kto odebrał twoją paczkę? Komu dałeś kod odbioru? A może odebrał ją inny z domowników lub współpracowników. Albo sprawdź skrzynkę na listy. A może u sąsiadki? Nie mówiłeś kurierowi, że może zostawić paczkę u sąsiada?
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%