Zamknij

Przedsiębiorco - odbierz list z ZUS-u!

11:59, 08.11.2017 Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce
Skomentuj

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wysyłkę ponad 3,6 mln listów do płatników składek z informacją o nowym indywidualnym numerze składkowym. Niestety część z wysłanych listów nie została odebrana. Zakład apeluje więc ponownie do wszystkich przedsiębiorców o odbieranie korespondencji z ZUS.

Blisko 2,5 mln listów z ZUS trafiło do wszystkich aktywnych płatników składek tj. pracodawców, prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, opłacających składki za zatrudnioną nianię i osób opłacających składki dobrowolnie. Ponad 1,1 mln informacji natomiast zostało skierowanych do nieaktywnych już płatników składek, którzy jednak mają do spłacenia zaległości składkowe. W Wielkopolsce rozesłanych zostało łącznie ponad 330 tys. listów.

W listach obok indywidualnego numeru rachunku składkowego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych dokładnie wyjaśnia zmiany, które wejdą w życie 1 stycznia 2018 r., kiedy to znikną trzy dotychczas obowiązujące rachunki wpłat (dla opłacających składki na Fundusz Emerytur Pomostowych - cztery rachunki). Od tej daty każdy płatnik składek będzie je opłacał na swój indywidualny rachunek w ZUS, który zawiera NIP płatnika. Przelewy na dotychczas obowiązujące rachunki nie będą już przyjmowane. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że w przypadku, gdy płatnik składek posiada zadłużenie w ZUS, bieżące wpłaty w pierwszej kolejności będą pokrywać istniejący dług, a dopiero w następnej kolejności będą przypisywane na bieżące należności. Ważne więc, by osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, które posiadają zadłużenie z tytułu składek i są zgłoszone do ubezpieczenia chorobowego, do końca roku spłaciły zaległości lub zawarły z ZUS układ ratalny. W innym przypadku, w 2018 r., mogą wypaść z ubezpieczenia chorobowego.

Niestety aż 70 tys. z wysłanych listów wróciło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jako korespondencja nieodebrana. W Wielkopolsce takich nieodebranych informacji było prawie 14,5 tys. ZUS wyjaśnia teraz powody zwrotów i stara się dotrzeć z informacją o numerze rachunku składkowego do osób, które nie odebrały korespondencji. Pamiętajmy, że informacji o naszym indywidualnym numerze rachunku składkowego możemy zasięgnąć w każdej placówce ZUS.

Dodatkowo pod adresem internetowym www.eskladka.pl działa wyszukiwarka numerów rachunków składkowych.

(Marlena Nowicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%