Projekt ten w 2023 roku został uznany przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ za najlepszy w Polsce wśród wszystkich projektów zrealizowanych i zakończonych w 2022 roku. Rezultaty tego projektu uznano za najwyższej jakości działania innowacyjne na rzecz edukacji małego dziecka.
Podczas uroczystej gali zorganizowanej w Warszawie przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji, Lidia Wójciak - wicedyrektor szkoły i Agnieszka Kwolek - nauczyciel oddziałów przedszkolnych odebrały prestiżową nagrodę Komisji Europejskiej EITA w kategorii „Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem”. Wyróżnienie przyznawane jest raz do roku przez Komisję Europejską dla tych, którzy nie tylko wierzą w moc innowacji w edukacji, ale przede wszystkim wprowadzają je w życie dzięki swej niezwykłej pracy i samozaparciu.
- Czujemy się dowartościowane i mamy poczucie sprawstwa. Zawsze wierzymy w to, co robimy, a ta europejska nagroda jest potwierdzeniem dobrze obranej drogi rozwoju dzieci w naszych oddziałach przedszkolnych i uczniów w szkole, w której funkcjonujemy oraz nauczycieli w niej pracujących. Tę nagrodę dedykujemy naszym byłym i obecnym przedszkolakom, bo to one, od zawsze nas inspirują. Wychowanie małego Europejczyka jest dla nas wyzwaniem i zobowiązaniem, a Erasmus+ nas w tym wspiera, otwiera możliwości i poszerza horyzonty. Jesteśmy częścią europejskiej społeczności uczącej się - komentuje Lidia Wójciak.
Tydzień wcześniej w Brukseli Lidia Wójciak wzięła udział w organizowanym przez Komisję Europejską wydarzeniu, w którym uczestniczyło 93 laureatów Europejskiej Nagrody za Innowacyjne Nauczanie z 32 europejskich krajów.
Podczas licznych sesji networkingowych, uczestnicy wzięli udział w warsztatach o następujących tematach: „Innowacje w edukacji”, „Uczenie się przyszłościowe: poruszanie się po edukacji cyfrowej ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji”, „Erasmus+ nowej generacji”.
Podczas warsztatów dzielono się pomysłami i dobrymi praktykami wypracowanymi przy realizacji projektów Erasmus+ oraz podjęto działania dla tworzenia przyszłości partnerskich w działaniach na rzecz innowacyjności w edukacji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz