Zamknij

Rozmawiali o drodze ekspresowej S10 Piła-Wyrzysk

08:40, 25.12.2018 na podst. GDDKiA Aktualizacja: 09:47, 25.12.2018
Skomentuj fot. GDDKiA fot. GDDKiA

Odbyły się pierwsze spotkania drogowców i projektantów z samorządowcami w sprawie omówienia wstępnych korytarzy przebiegu planowanej drogi ekspresowej S10 na odcinku Piła-Wyrzysk.

Wyznaczenie korytarzy jest pierwszym etapem prac projektowych prowadzących do wykonania Studium Korytarzowego (SK). Długość trasy to ponad 30 km. Docelowo droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Projektanci zaprezentowali wstępnie wyznaczone korytarze przebiegu drogi, po czym wsłuchiwali się w opinie Samorządowców, odnotowywali informacje o lokalnych uwarunkowaniach i nastrojach społecznych. Wykonanie Studium Korytarzowego umożliwia określenie możliwych lokalizacji pasa terenu pod nowe zamierzenie drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Rozpatrywane będą korytarze poprawne technicznie lecz najmniej kolidujące z istniejącą infrastrukturą. Ten etap prac projektowych służy wyłonieniu korytarzy najbardziej uzasadnionych do dalszych analiz i dopiero po ocenie wszystkich korytarzy, podczas posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), zostanie podjęta decyzja o rekomendacji bądź eliminacji danego wariantu. Do dalszych analiz rekomendowane będą min. 2 korytarze (optymalnie 2-3 korytarze). Wyznaczone na tym etapie prac projektowych korytarze przebiegu drogi są dużo szersze niż pas drogowy inwestycji - ich szerokość wynosi około 500 m, natomiast szerokość docelowego terenu pod przyszły pas drogi ekspresowej wynosi 60-100 m. Oznacza to, że niekoniecznie działki znajdujące się w danym korytarzu drogi będą kolidowały z samym przebiegiem trasy (czyli pasem drogowym) danego wariantu.

Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych, rekomendowanych korytarzach projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejąca siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych ( obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

Opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. Przeprowadzane będą również konsultacje społeczne (druga połowa 2019 roku) zaproponowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej Piła-Wyrzysk, umiejscowienia węzłów i dwupoziomowych skrzyżowań z istniejącymi drogami.

Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).

(na podst. GDDKiA)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

pisfanpisfan

16 9

nie mówcie co chcecie zrobić - tylko zróbcie i dopiero się pochwalcie - politycy oszuści i karierowicze 11:16, 25.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

RomekRomek

2 1

Wójt to ma wejścia ponad 7 km w gminie Bialosliwie ,będą podatki tak trzymać 20:44, 28.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%