Zamknij

Będzie nowy most kolejowy w Obornikach

08:00, 18.05.2019 fp
Skomentuj

17 maja w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisana została z PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni umowa o współpracy w zakresie opracowania Studium Wykonalności dla projektu dotyczącego zadania "Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostowa na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.".

W imieniu samorządu województwa umowę podpisał Wojciech Jankowiak - wicemarszałek województwa wielkopolskiego, a ze strony PKP PLK S.A. zastępcy dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji Regionu Zachodniego Beata Kubacha i Zbigniew Miliński. Przewidywany koszt Studium Wykonalności to 1 milion zł netto, a dofinansowanie ze strony województwa wyniesie 500 tysięcy złotych.

W ramach środków z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 realizowana jest aktualnie inwestycja pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny PoD - Chodzież - Piła Główna". Realizowany wariant inwestycji zakłada utrzymanie dotychczasowego jedno- i dwutorowego charakteru linii. W związku z  przewidywanym dynamicznym rozwojem przewozów pasażerskich na linii kolejowej Poznań - Piła, województwo wielkopolskie wraz z PKP PLK S.A. są zainteresowane dalszym usprawnianiem infrastruktury kolejowej na tym kierunku po zakończeniu prac modernizacyjnych. Szczególnie dotyczy to likwidacji potencjalnych tzw. wąskich gardeł w organizacji transportu kolejowego, zwłaszcza na odcinku Poznań - Oborniki Wlkp. - Rogoźno, który zaplanowany został do obsługi w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej.

W roku ubiegłym podjęte zostały przez PKP PLK S.A. działania związane z opracowaniem koncepcji projektowej dla realizacji zadania "Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp. Most do stacji Oborniki Wlkp.". Decyzją Zarządu Spółki PKP PLK S.A. przyjęty został wariant realizacji powyższej inwestycji, którego koszt oszacowany został na około 50 milionów złotych. Budowa drugiego toru z siecią trakcyjną planowana jest na ponad dwukilometrowym odcinku pomiędzy posterunkiem odgałęźnym Oborniki Wlkp. Most a stacją Oborniki Wlkp. Na rzece Warcie powstanie most kolejowy, który zapewni sprawny, dwutorowy ruch pociągów. Elementem inwestycji będzie też drugi peron na przystanku osobowym Oborniki Wlkp. Miasto. Nowy peron o długości 300 metrów będzie jednokrawędziowy i zlokalizowany zostanie przy nowym torze. Rozważana jest także budowa przejścia podziemnego wraz z windami.

Podjęte działania wpisują się w plany związane z rozwojem transportu na opisywanym ciągu komunikacyjnym. Elementem wyjściowym dla realizacji tego zadania będzie opracowanie Studium Wykonalności i pozyskanie koniecznych decyzji administracyjnych dla wybranego wariantu inwestycyjnego. Dzięki przygotowaniu takiej dokumentacji, zadanie będzie mogło aplikować o wsparcie finansowe ze środków Unii Europejskiej.

(fp)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%