Zamknij

Rola storytellingu w budowaniu marki pracodawcy

00:00, 28.11.2024 . Aktualizacja: 08:20, 28.11.2024
Fot. Materiały promocyjne partnera Fot. Materiały promocyjne partnera

Storytelling, nazywany inaczej marketingiem narracyjnym, bardzo dobrze sprawdza się w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy. Dzięki kampaniom reklamowym prowadzonym na bazie różnych opowieści można zadbać o mocny employer branding i przekonać do swojej oferty jak najwięcej odbiorców. Warto także podkreślić, że storytelling może nie tylko pomóc w wypromowaniu firmy, ale też w procesie rekrutacji, przekonując potencjalnych kandydatów do złożenia aplikacji.

  • Marketing narracyjny pozwala odbiorcy utożsamić się z bohaterem historii, co wpływa na jego zaangażowanie.
  • Z pomocą kampanii opartej na storytellingu można wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać do swojej oferty większą liczbę odbiorców.
  • Budowanie marki pracodawcy z wykorzystaniem marketingu narracyjnego wpływa na zwiększenie jego wiarygodności w oczach potencjalnych pracowników.

Storytelling powoduje większe zaangażowanie odbiorców

Przekaz opierający się na storytellingu może być bardzo skuteczną formą reklamy Twojej działalności. Interesująca opowieść szybko przykuwa uwagę odbiorcy i zarazem zwiększa jego zaangażowanie, ponieważ chce poznać jej finał. Ponadto, nierzadko może on utożsamiać się z bohaterem danej historii, co dodatkowo wpływa na skuteczność przekazu. Dobry storytelling już od pierwszych zdań zatrzymuje uwagę czytelnika. Można go wykorzystać w różnych formach reklamy internetowej. Przykładem jest chociażby mailing czy artykuły sponsorowane, które mają na celu wypromowanie danej firmy. Ciekawą propozycją może być również reklama w ofercie pracy z uwzględnieniem krótkiej opowieści, na przykład z perspektywy zadowolonego pracownika firmy.

Wyróżnienie na tle konkurencji

Dzięki storytellingowi można zwiększyć znaczenie swojej marki na rynku pracy, pokonując konkurencję. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm, którym zależy na znalezieniu nowych pracowników. W niektórych branżach skuteczna rekrutacja jest znacznie utrudniona, między innymi ze względu na rosnący popyt na specjalistów. Jako przykład można podać IT, czyli sektor, w którym wciąż rośnie zapotrzebowanie na doświadczonych pracowników. Ogłoszenie o pracę powinno zatem przykuwać uwagę odbiorcy i tym samym wyróżnić firmę na tle konkurencyjnych ofert. Dzięki storytellingowi można to osiągnąć, umiejętnie łącząc najważniejsze informacje o gwarantowanych benefitach i warunkach współpracy z emocjonalnymi opowieściami pracowników. Ciekawa treść sprawi, że oferta zostanie zapamiętana przez odbiorców, co wpłynie na większą rozpoznawalność danej firmy.

Wpływ na wiarygodny wizerunek pracodawcy

Warto wykorzystywać storytelling w działaniach employer brandingowych, aby wzmocnić wiarygodny wizerunek swojej firmy. Dzięki temu możesz również zadbać o EVP, czyli Employee Value Proposition. Pojęcie to oznacza zestaw korzyści, na jakie może liczyć zatrudniony pracownik. Warto podkreślić, że dotyczą one nie tylko warunków finansowych czy dodatkowych benefitów pozapłacowych. EVP obejmuje także takie kwestie, jak jasno określoną drogę awansu, możliwość zdobywania nowych kompetencji czy odpowiednią atmosferę w miejscu pracy. Wszystko to można uwzględnić w reklamach wykorzystujących storytelling, wzmacniając tym samym wiarygodność firmy na rynku. Opowieść tworzona pod cele promocyjne może dotyczyć na przykład pracowników, którzy realizują swoje pasje i mogą pochwalić się wieloma sukcesami zawodowymi. Storytelling z ich perspektywy będzie okazją do ukazania kluczowych zalet pracowania w danej firmie, takich jak elastyczny czas pracy czy wysokie wynagrodzenie pozwalające na realizowanie własnych zainteresowań.

Podsumowanie

W skutecznej kampanii promocyjnej warto zastosować elementy storytellingu, które są pomocne w budowaniu marki pracodawcy. Dzięki opowieściom pisanym z perspektywy pracowników czy kontrahentów można szybko zwiększyć wiarygodność swojej firmy. Warto zatem zainwestować w tę formę reklamy, wykorzystując ją na przykład w mailingu, artykułach sponsorowanych czy nawet w ofertach zatrudnienia.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%