Zamknij

O czym warto pamiętać w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej

10:44, 20.03.2020 artykuł sponsorowany

Rozmowa kwalifikacyjne jest bardzo ważna, gdyż to właśnie na niej pracodawca ma szansę nas poznać. Tylko od nas zależy to, jak siebie na niej pokażemy i zareklamujemy. To jak wyglądamy, jak się zachowujemy i co mówimy, sprawi, że rekruter zachwyci się nami lub nas odrzuci. Warto poznać kilka uniwersalnych zasad, które sprawdzą się na każdej rozmowie kwalifikacyjnej.

Praca jest jednym z najważniejszych aspektów naszego życia. Umożliwia nam zdobywanie pieniędzy na wymarzone cele, zapewnia poczucie bezpieczeństwa, umożliwia samorealizację i spełnienie. Dlatego ważnym jest odpowiednie przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, by dostać pracę naszych marzeń. Najpierw jednak należy wybrać odpowiednią ofertę pracy na Pracuj.pl , gdzie możemy zawęzić kryteria wyszukiwania do stanowisk, jakie nas interesują. Możemy wybrać region, w którym chcemy pracować, rodzaj stanowiska, wymiar pracy, rodzaj umowy, minimalne wynagrodzenie itp. Po wyświetleniu Oferty Pracy , która spełnia nasze wszystkie oczekiwania, możemy do niej zaaplikować i czekać na zaproszenie, na naszą pierwszą rozmowę kwalifikacyjną.

Udana rozmowa kwalifikacyjna - uniwersalne zasady.

1. Bądź dobrze zorganizowany. Dobra organizacja przydaje się na każdym stanowisku pracy, a twoje nieporadnie poukładane dokumenty, zgubienie adresu z miejscem spotkania, czy spóźnienie się, jasno obrazuje, że tobie jej brak.
2. Notuj. Ważne informacje, które zostaną ci przedstawione na rozmowie, warte są zanotowania. Notując, pokażesz swoje zaangażowanie, a jeśli będziesz miał własny długopis i notatnik, dodatkowo pokażesz, że jesteś samodzielny i zorganizowany.
3. Odpowiedni strój. To jak wyglądasz, zdecyduje o pierwszym wrażeniu, jakie zrobisz na osobie przyjmującej cię do pracy. Ubranie powinno być eleganckie, ale też wygodne. Niewygodne, za małe ubranie może powodować dyskomfort i rozpraszać w stresujących sytuacjach.
4. Wyłącz telefon i wszystkie inne urządzenia, jakie emitują dźwięki.
5. Bądź pewny siebie i emanuj profesjonalizmem, jeśli jednak rekruterzy zachęcają cię żartami do rozluźnienia się, ty również możesz zacząć się uśmiechać i prowadzić rozmowę w nieco mniej oficjalnym tonie. Pamiętaj jednak, że zawsze musisz być nieco bardziej oficjalny niż rekruterzy - oni mogą sobie pozwolić na więcej, gdyż to ty starasz się o pracę.
6. Wiedza o firmie. Zawsze przychodź na rozmowę przygotowany. Nie musisz pamiętać dokładnej daty założenia firmy, jednak zawsze powinieneś wiedzieć, czym się ona zajmuje, jakie przyświecają jej zasady i czym charakteryzuje się praca na stanowisku, do którego aspirujesz.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%