Od 1 marca na stacjach paliw obowiązuje nowe paliwo przejściowe, które zastąpiło zimową mieszankę. Jakie są różnice i co to oznacza dla kierowców?
Od 1 marca kierowcy mogą tankować nowe paliwo przejściowe, które zastąpiło zimową mieszankę. Zmiana ta odbywa się cyklicznie i wynika z rozporządzenia ministra gospodarki, które ma na celu dostosowanie parametrów paliwa do wiosennych warunków atmosferycznych.
Sezonowa wymiana paliw ma zapewnić lepszą pracę silników, gdy temperatury zaczynają rosnąć.
Paliwo zimowe było dostępne od 1 listopada do końca lutego. Od 1 marca do 30 kwietnia kierowcy mogą tankować paliwo przejściowe, jeśli chodzi o benzynę. W przypadku oleju napędowego paliwo przejściowe będzie dostępne od 1 marca do 15 kwietnia.
Z kolei paliwo letnie trafi na stacje od 1 maja i będzie dostępne do 30 września, a dla oleju napędowego od 16 kwietnia do 30 września. Paliwo przejściowe wróci jeszcze od 1 do 31 października.
Kierowcy nie muszą obawiać się żadnych problemów z silnikiem. Nową mieszankę można bezpiecznie mieszać z zimowym paliwem, a zmiana jest standardową procedurą, która powtarza się co roku.
Paliwo przejściowe ma zapewnić lepsze osiągi przy zmiennych temperaturach, co szczególnie docenią ci, którzy często podróżują.
Nowa benzyna przejściowa charakteryzuje się prężnością par w zakresie od 45 do 90 kPa, podczas gdy zimowa miała od 60 do 90 kPa.
W przypadku oleju napędowego temperatura zatykania zimnego filtra (CFPP) wynosi teraz -10 stopni Celsjusza zamiast -20 stopni, jak to było przy mieszance zimowej. Dzięki temu paliwo lepiej sprawdza się w czasie, gdy temperatury stają się bardziej zróżnicowane.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz