Reklama bazująca na zachęcaniu wprost do zakupów to według wielu przedsiębiorców jedyna słuszna droga promocji. Jednak niektórzy specjaliści od marketingu są zdania, że takie postępowanie przynosi efekty odwrotne od zamierzonego. Bezustanne zachwalanie własnych produktów/usług ma prowadzić do przesytu komunikatami, a w efekcie odrzucenia przez niedoszłych klientów. Alternatywnym rozwiązaniem byłoby skupienie się na profesjonalnym wykreowaniu identyfikacji wizualnej firmy.
Ten sposób nie polega na prezentowaniu określonych zalet wprost, a zbudowaniu przekazu reklamowego wokół emocji oraz określonego zestawu wrażeń. Jak wszem i wobec wiadomo, każda grafika (kompozycja kolorów, czcionka, slogany promocyjne) powoduje określone reakcje. Przykładowo: niebieski kojarzy się z zaawansowaną technologią, dlatego ciężko znaleźć firmy z sektora high-tech, które w swoim logo oraz pozostałych nośnikach reklamowych w ogóle nie używają odcieni tego koloru. Trzeba jeszcze podkreślić, jak wiele zależy od kontekstu kulturowego: to, co u Europejczyków wywoła zamierzone skojarzenia, w dalekowschodniej Azji może przynieść więcej wizerunkowych szkód niż pożytku. Dlatego podstawą w kreowaniu brandu i identyfikacji wizualnej marki jest rzetelne rozpoznanie rynku, a także potrzeb i charakterystyki grupy docelowej. Dopiero posiadając odpowiednią wiedzę można przystąpić do wykonywania materiałów promocyjnych, takich jak wspomniane plakaty czy szyldy widoczne w przestrzeni publicznej.
Co ważne nie ma żadnych ograniczeń w realizowaniu wymyślonych strategii marketingowych. Przedstawiciele polskiej firmy Veraco przekonują, że dysponując fachowymi umiejętnościami oraz zaawansowanym sprzętem można stworzyć praktycznie wszystko. Najważniejsze, żeby przedłożony projekt powstawał profesjonalnie, a nie był narzuconą z góry wizją szefostwa. Przy dobrze przemyślanej, dopieszczonej w najmniejszych detalach koncepcji cała reszta staje się znacznie prostsza. Należy jeszcze dopilnować, aby wszystkie elementy harmonijnie ze sobą współgrały. Jeżeli litery przestrzenne w szyldzie umieszczonym na firmowej siedzibie będą wyglądać zupełnie inaczej niż na afiszach albo na stronie internetowej, odbiorcy będą kompletnie zdezorientowani. Rezultaty takiego działania są proste do przewidzenia: firma poniesie zbędne wydatki. Zachowanie spójności przekazu we wszystkich kanałach komunikacji marketingowej pozwoli skuteczniej dotrzeć do umysłów konsumentów. I kiedy ci będą podejmować decyzje zakupowe, z pewnością zdecydują się na tę firmę, którą już doskonale znają - nawet jeżeli nigdy wcześniej nie byli jej klientami.
m09:23, 13.09.2019
0 0
Cześć Panowie,mam na imie Monika i mam 25 lat jeżeli masz ochotę Napisz do mnie na www.wyspakobiet.eu/monika25 jeśli jesteś miłośnikiem kobiecych kształtów, lubisz piękne i inteligentne kobiety to zapraszam Cię do bliższej znajomości z moją osobą. Pozdrawiam Milutko :)... 09:23, 13.09.2019