Nowe przepisy wprowadzają bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące eksploatacji pojazdów, skupiając się na zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń oraz gazów cieplarnianych.
W ubiegłym roku Unia Europejska przyjęła również regulacje dotyczące emisji CO2, które zakładają osiągnięcie 100% redukcji tych emisji do roku 2035 dla samochodów osobowych i dostawczych.
Główne punkty nowego rozporządzenia to zaostrzenie limitów emisji cząstek stałych dla samochodów osobowych i dostawczych, wprowadzenie zaostrzonych limitów dla emisji spalin z autobusów i ciężarówek oraz obowiązek posiadania "paszportu środowiskowego" dla każdego pojazdu, który będzie zawierał kluczowe informacje dotyczące efektywności środowiskowej pojazdu w momencie rejestracji.
Paszport środowiskowy, w myśl nowych regulacji ma zawierać i dokumentować limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO2, zasięg elektryczny pojazdu, trwałość akumulatora i zużycie paliwa i energii elektrycznej.
Nowa norma Euro 7 nakłada również surowsze wymogi na trwałość akumulatorów w pojazdach elektrycznych i hybrydowych. Przepisy określają, że akumulator powinien zachować 80% swojej sprawności po 5 latach lub przejechaniu 100.000 km i 72% sprawności przez okres do 8 lat lub po przejechanych 160 000 km.
Zgodnie z planem przepisy powinny wejść w życie od 1 lipca 2030 roku dla samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Rok później regulacje obejmą pojazdy ciężarowe i autobusy.
PIOTREK19:30, 16.04.2024
Na szczęście w 2030 unia będzie już wspomnieniem 19:30, 16.04.2024
*21:46, 16.04.2024
0 0
Bredzisz. 21:46, 16.04.2024