Zamknij

Czym wyróżnia się dobry doradca klienta?

11:51, 24.05.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:52, 24.05.2019
Skomentuj

Coraz częściej młodzi ludzie zainteresowani są stanowiskiem doradcy klienta. To praca pozwalająca zdobyć cenne doświadczenie, dająca szanse na szybki rozwój i zapewniająca możliwość awansu. Dodatkowym atutem może być także fakt pracy z ludźmi oraz brak monotonii. W praktyce każdy dzień pracy doradcy klienta będzie wyzwaniem. Jednak co trzeba umieć, aby dobrze sprawdzić się na tym stanowisku?

Czym zajmuje się doradca klienta?

Doradca klienta to osoba bezpośrednio odpowiedzialna za kontakt z klientem. Zadaniem doradcy jest przedstawienie oferty, pomoc w znalezieniu najlepszego produktu oraz budowanie pozytywnego wizerunku formy. Oferty pracy dla doradców klienta pojawiają się bardzo licznie, ale zwykle informują o zakresie obowiązków dość zdawkowo. Warto pamiętać, że to stanowisko, które nie polega jedynie na sprzedaży produktów lub usług – to także bardzo odpowiedzialna misja. Doradztwo w kwestii zakupu wyposażenia firmy czy inwestycji w instrumenty finansowe może być kluczowe dla rozwoju czyjegoś biznesu. Dlatego też bardzo ważne jest tutaj poczucie obowiązku i przestrzeganie etyki zawodowej.

Wymagania

Na stanowisko doradcy klienta przyjmowane są zwykle osoby z wykształceniem średnim lub wyższym. Często warunkiem koniecznym jest znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Cenna okaże się także wiedza na temat danej branży.

Jeżeli chodzi o umiejętności miękkie, to doradca klienta musi być przede wszystkim osobą otwartą i komunikatywną. Rozmowa z klientem to jeden z najważniejszych obowiązków na tym stanowisku. Dlatego też automatycznie priorytetem staje się miła aparycja, nienaganna kultura osobista oraz łatwość formułowania myśli.

W każdej pracy z klientem cenną zaletą jest cierpliwość. Czasami trzeba kilka razy powtórzyć tę samą informację lub bardziej szczegółowo wyjaśnić pewne aspekty oferty. Dlatego też ogromnym walorem będzie też silna motywacja do pracy i zaangażowanie w powierzone zadania. Przygotowywanie umów i dokumentów sprzedaży sprawia, że wśród umiejętności znaleźć musi się także dobra znajomość obsługi komputera, pakietów biurowych oraz oprogramowania sprzedażowego.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Ania22Ania22

0 0

Witajcie, chciałabym tym sposobem poznać extra chłopaka na resztę życia. Ja 25 letnia chuda blondynka po nieudanym związku, wiek nie ma znaczenia, jesteś sam ? Pisz do mnie na czacie: www.czaterka.pl 17:29, 30.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%