Zamknij

Pomysł na biznes - sprzedaż suplementów diety

15:27, 26.04.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:27, 26.04.2022
Skomentuj

Suplementy diety cieszą się rosnącą popularnością: Polki i Polacy korzystają z nich, aby wzbogacić swoją dietę, czy uzupełnić stwierdzone w trakcie badań niedobory. Jak wypromować suplement diety, by odniósł sukces?


Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie suplementów diety na blogu Warszawskiej Grupy Mediowej:
https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-suplement-diety/


Czym jest suplement diety?

Według ogólnie przyjętej definicji, mianem suplementu diety określa się produkt spożywczy stworzony w celu uzupełniania codziennej diety o określone składniki odżywcze. To skoncentrowane źródło różnego rodzaju substancji, których braki mogą być stwierdzone w związku z nieodpowiednią dietą czy określonym stanem wzmożonego zapotrzebowania. W składzie suplementów diety można znaleźć m.in. witaminy czy minerały.


Jak wypromować suplement diety?

Jak wspominaliśmy, suplementy diety cieszą się ogromną popularnością zarówno w Polsce, jak i na świecie. Choć to dobra wiadomość dla producentów, można wskazać na jedną, zasadniczą wadę takiego stanu rzeczy: na rynku istnieje ogromna ilość suplementów, a co za tym idzie - jest też ogromna konkurencja.

Marketing suplementu diety musi być odpowiednio zaplanowany i przemyślany. Przede wszystkim warto ustalić personę, czyli docelowego klienta, do którego kierujemy nasz produkt. Przykładowo, jeśli suplement diety ma posłużyć osobom w wieku około 20 lat, reklama w telewizji może okazać się mniej opłacalna niż social media i influencerzy. Jeśli jednak produkt jest tworzony z myślą o seniorach - reklama telewizyjna będzie doskonałym rozwiązaniem.

Reklamę suplementu diety można zatem prowadzić:

  • w radiu lub telewizji,
  • poprzez artykuły sponsorowane i wpisy partnerskie w magazynach, serwisach www i blogach,
  • nawiązując współpracę z influencerami i celebrytami,
  • poprzez działania PR, content marketingowe i wydarzenia,
  • promocję strony w Google i innych wyszukiwarkach internetowych,
  • programy partnerskie,
  • newsletter,
  • współprace marketingowe z dystrybutorami.


Rejestracja suplementu diety

Wprowadzenie do obrotu suplementu diety wymaga jego rejestracji w GIS - Głównego Inspektora Sanitarnego. Jednak nim przejdziemy do etapu faktycznego składania wniosku - niezbędne jest skompletowanie określonej dokumentacji. Co istotne, niezbędne do zgłoszenia suplementu diety dokumenty zmieniają się co jakiś czas, dlatego przed złożeniem wniosku warto sprawdzić najnowsze regulacje. Czynnością niezbędną w trakcie zgłaszania suplementu diety jest założenie konta ESP GIS.

Po założeniu wspomnianego konta można przejść do składania wniosku. Zgłoszenie suplementu diety do GIS może się odbyć drogą elektroniczną, podpisując wniosek Profilem Zaufanym bądź podpisem elektronicznym. W razie wątpliwości lub nieprawidłowości we wniosku - urzędnicy zwrócą się do wnioskodawcy z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie dokumentacji. Warto mieć na uwadze, że produkt może być wprowadzony do obrotu już po złożeniu wniosku - jednak w razie jakichkolwiek wątpliwości po stronie urzędnika, konieczne będzie jak najszybsze poprawienie pomyłek.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%