Główną zaletą zakupów w galeriach handlowych jest możliwość odwiedzenia wielu sklepów odzieżowych w jednym miejscu. Konsumenci uwielbiają mieć wybór i porównanie ofert różnych sklepów w jednym miejscu a to właśnie gwarantują galerie handlowe. Trzeba jednak zaznaczyć, że zakupy w galerii to nie tylko branża odzieżowa. Współcześnie w galeriach lokują się sklepy dotyczące niemal wszystkich gałęzi handlu (w tym także duże markety spożywcze).
Poza tym standardem jest to, że również punkty usługowe chętnie wybierają nowoczesną powierzchnie handlową jaką są galerie handlowe. Obecnie w wielu galeriach można spotkać np. placówki bankowe, fryzjerów lub punkty GSM. Dopełnieniem różnorodnej oferty handlowo-usługowej są punkty gastronomiczne, które również na stałe wpisały się w obraz współczesnej galerii. Wbrew pozorom tak szeroka oferta handlowo-usługowa nie jest zarezerwowana wyłącznie dla dużych galerii, ale także dla centrów handlowych, które są lokalizowane w mniejszych miejscowościach czego przykładem jest Vivo! Piła w Pile.
Na koniec warto odnotować, że coraz śmielej do galerii wchodzi rozrywka. Coraz częściej w galeriach poza kinem i miejscem zabaw dla dzieci można spotkać lokale gastronomiczne, które są otwarte do późnych godzin wieczornych. Tym samym galerie oferują coś nie tylko dla osób robiących tam zakupy, ale stają się także miejscem spotkań.
Poza tym, że galerie oferują szeroką ofertę handlowo usługową warto zwrócić uwagę na to, że galerie oferują pewien standard, który sprzyja efektywnej sprzedaży oraz efektywnemu robieniu zakupów. Przykłady elementów, które wpływają na to, że klienci mogą wykonywać zakupy w nowoczesnej przestrzeni handlowej to między innymi: dostęp do bezpłatnych toalet, udogodnienia dla niepełnosprawnych, bezpłatny parking oraz estetyczna aranżacja wnętrza.
Stereotypowo wydaje się, że galerie handlowe są typowym elementem przestrzeni miejskich w dużych miastach. Rzeczywiście największe tego typu obiekty znajdują się w dużych aglomeracjach (np. Łódź - galeria Manufaktura, która ma 270 000 m2 powierzchni handlowo-usługowej lub Warszawa - galeria Westfield Arkadia, która ma 110 00 m2 powierzchni handlowo-usługowej). Tymczasem mniejszych galerii mamy w Polsce ponad 500! W efekcie niemal w każdym mieście liczącym chociaż kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców jest centrum handlowe, które może być nazwane galerią.
Przykładem jest Atrium Kasztanowa, które jest zlokalizowane w Pile liczącej zaledwie około 72 000 mieszkańców. Wydawać by się mogło, że kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców to niewielki rynek. Aczkolwiek w praktyce z galerii w mniejszych miejscowościach bardzo często korzystają mieszkańcy okolicznych wsi i małych miasteczek. Na przykładzie Piły widać klientów z takich miejscowości jak Białośliwie czy Kaczory.
0 0
w państwie PiS spier..no,nawet galerie kojarzące się z czymś ekskluzywnym i wyjątkowym,przypominają teraz jakiś lunapar z dyskontami,tandetą i szamtexami ?
0 0
bo tam nie czujemy się tacy samotni
0 0
Janusz, będziesz brązowym dziadkiem
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu faktypilskie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz