Zamknij

Konferencja o dzieciach z neurotrudnościami

15:05, 18.11.2019 fp Aktualizacja: 18:01, 18.11.2019
Skomentuj

"Bez barier - pomoc dziecku z neurotrudnościami (FAS, autyzm, niepełnosprawności sprzężone)" to tematyka dwudniowej konferencji, jaka odbędzie się w dniach 22- 23 listopada w sali konferencyjnej hotelu Gromada w Pile. Jej adresatami są rodzice, opiekunowie prawni, nauczyciele i terapeuci.

Na konferencję zaprasza Dyrektor Wielkopolskiego Samorządowego Centrum Edukacji i Terapii w Starej Łubiance. Oto program:

Dzień I (22.11.2019, piątek)
14.00-15.00 rejestracja uczestników
15.00-15.30 uroczyste otwarcie konferencji
15.30-16.30 dr n. med. Małgorzata Klecka: "FAS w perspektywie medycznej i sensorycznej"
16.30-17.00 przerwa kawowa
17.00-18.00 dr n. med. Małgorzata Klecka: "FAS jako trauma"
18.00-18.15 przerwa
18.15-19.30 dr n. med. Małgorzata Klecka: "FAS w perspektywie terapeutycznej" + dyskusja

Dzień II (23.11.2019, sobota)
9.00-10.20 mgr Monika Bekker-Goska: "Funkcjonowanie osób ze spektrum. Fakty i mity na temat autyzmu"
10.20-11.20 dr Małgorzata Burzyńska: "Neurodydaktyka - alternatywa dla szkół?"
11.20-11.45 przerwa kawowa
11.45-12.15 Jan Gawroński: "Autyzm - od tego mam zalety"
12.15-13.45 mgr Sylwia Mądra: "Rola rodzica w przestrzeni autyzmu. Relacje dom -– szkoła, orzecznictwo, terapie"
13.45-14.45 przerwa obiadowa
14.45-16.15 mgr Karolina Ciszewska, mgr Wioletta Biesel: "Nowe spojrzenie na terapię, budowanie relacji i praca w Domu Treningowym"
16.15-17.30 mgr Małgorzata Wokacz-Zaborowska: "Edukacja na miarę – model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu"
17.30-18.00 zakończenie konferencji.

Prelegenci

Dr n. med. Małgorzata Klecka - założycielka i Prezes Fundacji (funkcja pełniona społecznie), a także Wiceprzewodnicząca Zarządu Stowarzyszenia Zastępczego Rodzicielstwa Oddział Śląski w Lędzinach. Absolwentka Studiów Doktoranckich (Wydział Lekarski Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, specjalność: psychiatria dziecięca). Na co dzień kieruje Pracownią Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych w Lędzinach. Konsultuje rodziny adopcyjne i zastępcze przeżywające trudności w realcjach z dziećmi oraz prowadzi grupy i warsztaty dla rodziców. Terapeutka integratywna - w pracy terapeutycznej łączy podejście psychodynamiczne (Krakowskie Centrum Psychodynamiczne w Krakowie), neurorozwojowe oraz terapię somatyczną (metoda Somatic Experiencing wg Petera Levine'a). Jest członkiem zespołu badawczego zajmującego się walidacją narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w grupie dzieci i młodzieży z Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD). Laureatka "społecznego Nobla", członkini stowarzyszenia Ashoka.

Monika Bekker-Goska - posiadane kwalifikacje: studia magisterskie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu (2003), licencjat z filologii germańskiej (2007), studia podyplomowe z coachingu na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie (2014), kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej (2015), studia podyplomowe z neurodydaktyki na Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy (2019)

Doświadczenie zawodowe: 15 lat pracy w szkole jako pedagog szkolny: 5 lat pracy jako nauczyciel języka niemieckiego, 8 lat pracy jako konsultant w Centrum Doskonalenia Nauczycieli; trener i szkoleniowiec w projektach współfinansowanych ze środków unii europejskiej w ramach podnoszenia kwalifikacji nauczycieli i rodziców w województwie pomorskim, zachodniopomorskim oraz wielkopolskim. Ponadto kilkukrotny trener w Grantach Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Były wykładowca w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Pile na kierunku praca socjalna. Pracuje także jako wykładowca na studiach podyplomowych Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej oraz Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie na kierunkach jak oligofrenopedagogika, socjoterapia, resocjalizacja, nauczanie wczesnoszkolne, przygotowanie pedagogiczne.

Od 2016 r. pracuje jako terapeuta w prywatnych poradniach, od roku 2017 w Ośrodku Rehabilitacyjnym Zabajka 2 w Złotowie. Pasja zawodowa: warsztaty dla rodziców i nauczycieli rozwijające kompetencje osobiste, praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza z autyzmem.

Małgorzata Burzyńska - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, nauczyciel akademicki, coach, ekspert projektów unijnych. Praktyk neurodydaktyki, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach i racjonalnej terapii zachowań doktora M. Maultsby’ego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli. Autoryzowany Trener Szkoły Pamięci SPW. Członek Polskiego Towarzystwa Poradnictwa i Counsellingu.

 

Jan Gawroński - trzynastolatek ze spektrum autyzmu i milionem innych zalet. Samorzecznik praw osób ze spektrum autyzmu. Działa w inicjatywach Autism Team, Jasna Strona Spektrum i Chcemy Całego Życia! Aktor grupy teatralnej Autentyczni Artyści, która zrzesza dzieci i młodzież ze spektrum autyzmu. Ambasador akcji "Autyzm na koszulkach". Działacz. Społecznik. Podczas wydarzeń strajkowych pod Sejmem w maju 2018 r. odczytał apel do władz o pomoc dla osób z niepełnosprawnościami.

Interweniuje wszędzie tam, gdzie łamane są prawa osób z niepełnosprawnościami. Inicjator i propagator akcji "ciche brawa" oraz „stop głośnym dzwonkom w szkołach”. Autor „listu do minister,  który wzmocnił kampanię dot. środowiskowych domów samopomocy typu D dla osób z autyzmem i niepełnosprawnością sprzężoną. Pasjonat map, tras i pociągów.

Lubi pisać „słowa prawdziwe o sobie i ludziach”. Obala mity na temat życia ze spektrum autyzmu. Kocha ludzi. Po swojemu. Jak mówi: „Autyzm? Od tego mam zalety!”

Sylwia Mądra - współtwórczyni inicjatywy obywatelskiej „Chcemy całego życia!” oraz Fundacji Autism Team, w których działa społecznie na rzecz poprawy jakości życia osób z niepełnosprawnościami. Działaczka na rzecz środowiska rodzin osób z autyzmem. Współinicjatorka ruchu rodziców i opiekunów osób niepełnosprawnych. Wieloletnia koordynatorka ogólnopolska Klubu Rodziców. Z autorskimi warsztatami dla rodziców osób z autyzmem zjechała Polskę wszerz i wzdłuż. Aktywna uczestniczka kampanii społecznych, podnoszących świadomość dot. życia z niepełnosprawnościami. Prowadzi pogotowie interwencyjne: pomaga, radzi, interweniuje społecznie wszędzie tam, gdzie łamane są prawa osób z niepełnosprawnościami i członków ich rodzin.

Członkini podzespołu „Niepełnosprawność” w Zespole ds. Opracowania Wieloletniego Programu Działań Antydyskryminacyjnych przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Łodzi ds. Równego Traktowania.

Aktywnie działa w przestrzeniach rzeczniczych, m.in. w Zespole ds. Opracowywania Rozwiązań w zakresie Poprawy Sytuacji Osób Niepełnosprawnych i Członków Ich rodzin przy Pełnomocniku Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. Współinicjatorka powołania przy Rzeczniku Praw Dziecka Zespołu ds. Wypracowania Zaleceń do Pracy z Dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
W jej słowniku nie istnieje słowo: niemożliwe. Menedżerka Zasobów Ludzkich – zawodowo, projektowo i hobbistycznie. Prywatnie mama fantastycznego Janka (13 lat) z autyzmem i milionem innych zalet.

Karolina Ciszewska - Dyrektor Terapeutycznego Domu Treningowego Fundacji LOREM w Łodzi. Oligofrenopedagog i terapeuta. Pracuje z osobami w spektrum autyzmu od prawie 10 lat. Obecnie jest nauczycielem w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz realizuje nowatorski program w domu treningowym dla dzieci i młodzieży.

Wioletta Biesel - Dyrektor Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego Fundacji LOREM w Łodzi. Oligofrenopedagog i terapeuta. Pracuje z osobami w spektrum autyzmu od 10 lat. Jest nauczycielem w Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz realizuje nowatorski program w domu treningowym dla dzieci i młodzieży.

Małgorzata Wokacz-Zaborowska - lingwistka, ekspertka ds. stosunków międzynarodowych i bezpieczeństwa. Ale przede wszystkim mama 9-letniego Michała z autyzmem. Promotorka i entuzjastka edukacji włączającej, współtwórczyni eksperymentu pedagogicznego z zakresu edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Była doradczynią ds. rozwoju oraz koordynatorką ds. współpracy ze szkołą w Fundacji - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. Organizuje i angażuje się w akcje społeczne na rzecz praw osób z niepełnosprawnościami, zwłaszcza podnoszenia świadomości społecznej nt. autyzmu i poprawy sytuacji osób z autyzmem i ich rodzin. Członkini Autism-Europe oraz Global Autism Advocacy Leadership Network organizowanej przez Autism Speaks. Członkini Zespołu ds. Wypracowania Zaleceń do Pracy z Dziećmi ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi przy Rzeczniku Praw Dziecka (2017-2018).

(fp)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%