Zamknij

Goście z Grecji w szkole w Fanianowie

09:30, 09.06.2024 Aktualizacja: 09:36, 09.06.2024
Skomentuj

Dzięki inicjatywie dyrektora Szkoły Podstawowej im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Fanianowie Marii Pireckiej, ambasadora programu eTwinning, szkoła gościła pięcioro nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Amaliadzie w Grecji.

Spotkanie było częścią krótkoterminowego projektu "E.A.R.T.H." w ramach programu Erasmus+, który koncentruje się na doskonaleniu zawodowym i wymianie "dobrych praktyk" w edukacji. Nasza szkoła, posiadająca wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych, zaoferowała bogaty program edukacyjny i kulturalny. Ta wizyta znacząco przyczyniła się do pogłębienia współpracy międzynarodowej oraz poszerzenia horyzontów zarówno naszych uczniów, jak i nauczycieli.

W trakcie zajęć szczególną uwagę poświęciliśmy Agendzie 2030 - globalnemu planowi działania na rzecz ludzi, planety i dobrobytu, który obejmuje 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). Te cele mają na celu zakończenie ubóstwa, walkę z nierównościami i niesprawiedliwością oraz radzenie sobie z wyzwaniami klimatycznymi. Nauczyciele z Grecji w języku angielskim wprowadzili uczniów w założenia tej inicjatywy, a następnie wspólnie analizowali sposoby rozwiązywania kluczowych problemów środowiskowych. Uczniowie mieli okazję zapoznać się z koncepcją zrównoważonego miasta i stworzyć projekt własnego, ekologicznego miejsca zamieszkania. Dodatkowo, w ramach działań na rzecz środowiska, uczestniczyli w praktycznych zajęciach w Szkole Leśnej na Barbarce w Toruniu, gdzie sadzenie drzew stało się ich wkładem w ochronę przyrody.

Podczas ostatniej wizyty mieliśmy wyjątkową okazję zaprezentować nasze doświadczenia w wykorzystaniu nowoczesnych technologii edukacyjnych, w tym interaktywnych narzędzi, wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz sztucznej inteligencji (AI). Szczególnie istotne były warsztaty z AI, które prowadziła Maria Pirecka. Jako inicjatorka i ekspert, pani dyrektor wniosła cenny wkład w liczne szkolenia i konferencje związane z tę tematyką. Publikacje tematyczne, przygotowane specjalnie na te zajęcia, spotkały się z żywym zainteresowaniem gości, co potwierdza ich znaczenie dla rozwoju edukacyjnych aplikacji technologicznych.

Oprócz nowoczesnych technologii, ważnym elementem projektu była także integracja kulturowa. Goście z Grecji mieli możliwość odkrycia bogactwa naszego lokalnego dziedzictwa oraz tradycji. Ważnym elementem tej odkrywczej wędrówki było spotkanie z burmistrzem Łobżenicy Robertem Biskupiakiem. Włodarz gminy przyjął gości z Grecji z wielką gościnnością. jego podejście nie tylko odzwierciedlało ciepło mieszkańców Łobżenicy, ale także stanowiło potwierdzenie, że miasto jest miejscem, gdzie różnorodność kulturowa jest nie tylko akceptowana, ale i celebrowana.

W ramach programu kulturalnego, greccy pedagodzy zwiedzili charakterystyczne miejsca, takie jak Górka Klasztorna i Toruń, co umożliwiło im głębsze zrozumienie polskiej kultury i historii.

Obie wizyty były niezwykle istotne, ponieważ pozwoliły greckim pedagogom nie tylko zobaczyć, ale i doświadczyć polskiej historii i dziedzictwa z pierwszej ręki. Odwiedziny te, w połączeniu ze spotkaniem z burmistrzem, z pewnością wzbogaciły ich wiedzę i postrzeganie Polski jako kraju bogatego w tradycje i nowoczesność

Na zakończenie projektu miało miejsce ważne wydarzenie - podpisanie certyfikatów Europass. Te dokumenty są potwierdzeniem nabytych umiejętności i kompetencji, co z pewnością przyczyni się do dalszej współpracy i realizacji nowych projektów. Wizyta ta z pewnością zaowocuje kolejnymi inicjatywami, które będą kontynuować i rozwijać rozpoczęte partnerstwo.

(Emilia Soczka)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%