Spółka podpisała umowę na kolejną dostawę 7 nowych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 Electric, które zasilą flotę MZK. Pojazdy te - wraz z infrastrukturą ładowania obejmującą trzy ładowarki, stację transformatorową oraz instalację OZE - znacząco przyczynią się do modernizacji miejskiego transportu publicznego.
Koszt zadania wynosi 24.108.000 złotych. Jest to część większego projektu pn. „Uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez nabycie przez MZK Piła Sp. z o. o. pięciu niskopodłogowych autobusów z ogniwem wodorowym (FCEV) oraz siedmiu niskopodłogowych autobusów elektrycznych (BEV)”, realizowanego w ramach Planu Rozwoju KPO.
Łączna wartość przedsięwzięcia wyniesie 43.849.500 złotych, z czego aż 88,6% finansowane jest ze środków bezzwrotnych. Realizacja całego projektu przewidziana jest na czerwiec 2026 roku.
Już niebawem w ramach podpisanej umowy otrzymamy 7 nowych niskopodłogowych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 Electric. Po ich dostarczeniu w 2025 roku spółka będzie posiadać 17 pojazdów zeroemisyjnych elektrycznych; 27 pojazdów spełniających normę emisji spalin EURO6, w tym 13 hybrydowych oraz tylko 4 pojazdy z normą emisji spalin EURO5 - zapowiada Tadeusz Majewski, prezes zarządu MZK Piła Sp. z o.o..
Układ napędowy autobusu Solaris Urbino 12 Electric wyposażony jest w system magazynów energii, umożliwiających przejechanie w warunkach miejskich 300 kilometrów. Ładowanie pojazdów odbywać się będzie na terenie zajezdni autobusowej złączem typu plug-in. Pojazdy wyposażone będą w jeden silnik centralny asynchroniczny elektryczny ułożony wzdłużnie do osi autobusu, połączony wałem z mostem napędowym. Wyposażone ponadto będą w system rekuperacji energii; odzysk energii następuje podczas hamowania pojazdu, silniki trakcyjne działają jako generator prądu, ładując baterie trakcyjne pojazdu.
Autobusy są przystosowane do obsługi osób z niepełnosprawnością; posiadają trzy bezstopniowe wejścia, podest (rampę wjazdową) dla wózków inwalidzkich oraz platformę do mocowania wózków inwalidzkich z przyciskiem informującym o zamiarze wysiadania. Dzięki wyposażeniu w system zapowiedzi głosowej, pasażerowie będą informowani o zbliżaniu się do najbliższego przystanku.
Podłoga autobusu Solaris ukształtowana została w sposób umożliwiający zajęcie przez pasażera dowolnego miejsca siedzącego poprzez pokonanie maksymalnie jednego podestu z poziomu niskiej podłogi. Twarda wykładzina antypoślizgowa wykonana z materiałów wodoodpornych zapewni mu stabilną pozycję podczas jazdy i hamowania.
Wycofanie pojazdów starszego typu MZK Piła Sp. z o. o. i zastąpienie pojazdami Solaris Urbino 12 Electric umożliwi zmniejszenie redukcji emisji CO2 o około 377 tysięcy kilogramów rocznie.
Po dostawie 7 autobusów elektrycznych, średnia wieku taboru posiadanego przez MZK Piła Sp. z o.o. będzie wynosić 5,6 lat.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu faktypilskie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz