Zamknij

Czym jest wirtualna centrala PBX i dlaczego Twoja firma jej potrzebuje?

art. sponsorowany + 00:00, 05.07.2023

Większość ludzi słyszała kiedyś o telefonii wirtualnej. Nie każdy jednak wie, czym różni się ona od telefonii analogowej. I jakie cechy sprawiają, że wirtualna centrala telefoniczna jest niezwykle wygodna i korzystna dla potrzeb biznesowych.

Technologia telefonii wirtualnej ― jak to działa?

Przyjrzyjmy się, jak działa telefonia wirtualna w prostych słowach.

Podstawą komunikacji wirtualnej jest protokół internetowy IP (od ang. Internet Protocol). To właśnie protokół IP połączył wszystkie sieci komputerowe na świecie w globalny Internet. Każde urządzenie posiada unikalny adres IP, który jest wymagany do wymiany danych.

Telefonia IP to ogólna nazwa komunikacji telefonicznej przez Internet. Obejmuje ona połączenia i wideo przez sieć ― komunikacja odbywa się za pośrednictwem protokołu IP, jak wskazuje sama nazwa.

Pojęcie telefonii SIP jest jeszcze węższe. Jeśli telefonia IP jest nazwą ogólną technologii, to SIP jest tylko jedną z odmian protokołu komunikacyjnego ― Session Initiation Protocol.

Obecnie SIP jest uniwersalnym standardem wymiany danych w sieci. Eksperci uważają go za najbardziej obiecujący i najczęściej używany. Telefonia SIP jest dostępna wszędzie tam, gdzie jest połączenie internetowe o prędkości co najmniej 64 Kbps. Czyli prawie wszędzie.

Jak to działa?

Wyobraźmy sobie przykład, w którym osoba dzwoni z komputera z zainstalowanym SIP do firmy, która również korzysta z telefonii SIP.

  1. Podczas połączenia specjalny program kompresuje głos klienta na sygnał cyfrowy. Przyspiesza to komunikację i zmniejsza obciążenie sieci.
  2. Sygnał jest przesyłany do urządzenia używanego przez firmę (komputer, telefon SIP).
  3. Oba urządzenia odnajdują się nawzajem po adresie IP i rozpoczynają sesję komunikacyjną.
  4. Sygnał cyfrowy jest konwertowany z powrotem na sygnał analogowy, a menedżer odbierający połączenie słyszy normalny głos klienta.

Poniżej przedstawiono prosty schemat pokazujący, jak działa telefonia SIP podczas połączenia:

Zalety telefonii SIP dla firm

Wirtualna centrala telefoniczna jest tak wygodna i praktyczna, że aktywnie zastępuje tradycyjną telefonię. W końcu pozwala zapewnić firmie komunikację w opłacalny i szybki sposób.

Spójrzmy na korzyści płynące z tego typu komunikacji.

  1. Tańsze niż podłączenie i ustawienie analogowej centrali PBX. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu czy przewodów. Wystarczy połączenie internetowe i laptop z mikrofonem i słuchawkami.
  2. Szybkie zapewnienie komunikacji dla firmy. W ciągu zaledwie jednego dnia możesz korzystać z niezawodnej telefonii wysokiej jakości.
  3. Żadnych ograniczeń geograficznych dla biznesu. Pracuj wszędzie tam, gdzie jest połączenie z Internetem. Korzystaj z wirtualnych numerów dowolnego kraju i operatora komórkowego.
  4. Odbieranie wszystkich połączeń. Otrzymasz wielokanałowy numer, który nigdy nie będzie zajęty, jeśli masz wystarczającą liczbę pracowników.
  5. Setki funkcji telefonii wirtualnej. Skonfiguruj kolejkę połączeń, dostosuj menu głosowe, ustaw reguły przekierowania połączeń na dni powszednie i weekendy oraz wiele więcej, aby zwiększyć swoją produktywność.
  6. Analiza połączeń telefonicznych. Uzyskaj kompletne i szczegółowe raporty dotyczące komunikacji telefonicznej. Dziennik połączeń, raport wydajności menedżerów, raport rozkładu połączeń w ciągu dnia i tygodnia oraz wiele innych. Korzystaj z raportów, aby monitorować i poprawiać wydajność swojego zespołu.
  7. Bezpieczeństwo danych. Dobra ochrona przed podsłuchem, w przeciwieństwie do tradycyjnych linii telefonicznych.
  8. Elastyczność. Telefonię wirtualną można łatwo dostosować do potrzeb biznesowych i rozwijać wraz z firmą.

Porównaj opcje telefonii analogowej i wirtualnej dla swojej firmy:

Często zadawane pytania dotyczące telefonii wirtualnej dla potrzeb biznesowych

Co jest potrzebne do korzystania z wirtualnej telefonii?

Połączenie z Internetem, komputer lub laptop, słuchawki z zestawem słuchawkowym oraz program do wykonywania i odbierania połączeń. Firma może również zakupić numer telefonu w formacie SIP i umieścić go na swojej stronie internetowej.

Jak skonfigurować telefonię SIP?

W przypadku podłączenia wirtualnej centrali PBX firma dostarczająca to narzędzie zazwyczaj zajmuje się jego podstawową konfiguracją. Następujące ustawienia można wprowadzić samodzielnie lub korzystając z pomocy technicznej oraz instrukcji dostarczonych przez serwis.

Jak wybrać dostawcę usług wirtualnej centrali telefonicznej?

Przede wszystkim zwróć uwagę na niezawodność komunikacji. Dowiedz się, czy usługa zapewnia numery z potrzebnego regionu lub operatora i czy możesz elastycznie dostosować telefonię do swoich potrzeb.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%