Integracja ze współpracownikami często wydaje się niełatwym zadaniem. Nowe twarze, miejsce czy niedostateczne umiejętności komunikacyjne mogą sprawić, że dogadanie się z innymi osobami będzie sprawiać trudność. Większość z nas przeżywa wiele emocji podczas adaptacji w nowej grupie. Jak menedżer może przybliżyć do siebie zespół? Sprawdź skuteczne sposoby na integrację!
Aby pracownik mógł wykonywać swoje obowiązki z jak największą efektywnością, powinien znać charakter i podejście osób, z którymi pracuje. Łatwiej wtedy zadbać o współpracę i lepszą atmosferę w miejscu pracy. W takiej integracji pomocny jest team building. Co to jest? Jakie gry integracyjne mogą pogłębić relacje współpracowników?
Jednym ze sposobów na pogłębienie relacji pracowników jest bez wątpienia wspólne spędzanie czasu na łonie natury. Jakie aktywności typu team building mogą Ci w tym pomóc?
Gry plenerowe, takie jak paintball, gry survivalowe czy gry detektywistyczne, mogą umilić czas spędzony ze współpracownikami, a także pomóc zaczerpnąć świeżego powietrza. Zdrowa rywalizacja oraz umiejętność pracy w grupie są cechami, które zdecydowanie przydadzą się w środowisku prywatnym i profesjonalnym.
Czasami, aby rozbudzić sympatię pomiędzy współpracownikami, wystarczy dawka dobrej zabawy. Zawody są świetnym sposobem na relaksację, aktywność i lepsze poznanie współpracowników. Czy to gra w piłkę, czy wyścigi w skakaniu w workach — najlepsza zabawa przychodzi w dużym gronie osób.
Jedną z najbardziej skutecznych metod zacieśniania więzi z innymi są wspólne wycieczki. Kilkudniowe aktywności, takie jak chodzenie po górach czy wypad za miasto, spowodują, że zespół zapozna się w swoim tempie. Wspólne planowanie czy wzajemne zachęcanie się pozytywnie wpłynie na relacje pomiędzy współpracownikami.
Warsztaty mogą pomóc w zdobywaniu nowych umiejętności i spędzaniu czasu z pracownikami. Wymiana doświadczeń jest cennym pomysłem, który pomoże w rozpoczęciu rozmowy i rozładowaniu początkowo niezręcznej atmosfery.
Równie ważne, jak zorganizowana integracja i team building, jest budowanie bliskości w miejscu pracy. Aby prawidłowo dogadywać się z podwładnymi i współpracownikami, musisz zadbać o otwartość i szacunek. Jako pracodawca od samego początku określ swoje cele i wymagania. Staraj się również budować zaufanie do firmy oraz pomiędzy pracownikami.
Jak to zrobić? Przede wszystkim zachęcaj do burz mózgu, wyrażania osobistych opinii i chwal za małe osiągnięcia. W ten sposób sprawisz, że atmosfera w pracy będzie milsza, a pracownicy będą czuli się częścią zespołu i przedsiębiorstwa.
Aby przybliżyć do siebie nowych współpracowników, możesz także przydzielać im wspólne obowiązki i zachęcać do spędzania czasu razem podczas przerwy na kawę czy lunchu. Te metody sprawia, że atmosfera w pracy będzie przyjemna, a pracownicy — pełni energii.