Zamknij
REKLAMA

Ławeczka do ćwiczeń - jak wybrać odpowiednią?

12:15, 06.03.2020 | materiały partnera

Chcesz zadbać o swoje ciało? W takim razie koniecznie zacznij trenować na ławce do ćwiczeń. Dzięki temu osiągniesz zamierzony cel, czyli wyrzeźbisz mięśnie i zadbasz o swoją sylwetkę. Ważne jest tylko to, żebyś wybrał odpowiednią ławkę, a wtedy uzyskasz upragnione rezultaty. Dlatego sprawdź, jaki model będzie dla Ciebie najlepszy.

Uniwersalność ławki do ćwiczeń

Przede wszystkim zwróć uwagę na to, że przy pomocy ławki do ćwiczeń możesz wykonać wiele ćwiczeń, ale też wypracować różne partie mięśni. Jednak zanim zobaczysz efekty swojej pracy, to koniecznie wybierz odpowiedni model. Dzięki temu aktywność fizyczna będzie dla Ciebie przyjemniejsza, a także wykonasz jeszcze więcej ćwiczeń. W ten sposób możesz też z łatwością dopasować odpowiednią ławkę do stopnia zaawansowania. Szeroki wybór takich przyrządów znajdziesz m.in. na stronie https://kronos-shop.pl/pol_m_FITNESS-I-KULTURYSTYKA_SPRZET-SILOWY_Lawki-do-cwiczen-213.html.

Ławka do ćwiczeń a rodzaj treningu

Pamiętaj o tym, że najważniejsze w trakcie wyboru ławki do ćwiczeń jest to, żebyś dopasował ją do swoich potrzeb. W tym celu weź pod uwagę trening, jaki chcesz wykonywać, a także parte ciała, nad którymi chcesz popracować. Poza tym pamiętaj o tym, że ławka musi być dostosowana do Twojego wzrostu i wagi. Dzięki temu nawet naprawdę męczące ćwiczenia nie będą sprawiały Ci nadmiernej trudności. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę w trakcie dobierania odpowiedniej ławki. Przyjrzyj się im, a na pewno będziesz zadowolony ze swojej decyzji.

Mięśnie brzucha

Jeżeli chcesz popracować nad mięśniami brzucha, to koniecznie wybierz ławkę skośną. Dzięki temu zyskasz dobre wsparcie w trakcie wykonywania nawet najbardziej skomplikowanych ćwiczeń. Ważne jest tylko, to żebyś sprawdził, w jakim stopniu możesz dopasowywać sprzęt do swoich potrzeb. W tym celu spójrz, czy możliwe jest regulowanie kąta nachylenia ławki.

Ćwiczenia ze sztangą

W przypadku ławki, którą chcesz wykorzystać podczas wyciskania, czyli pod sztangę koniecznie wybierz model indywidualnie do Ciebie dopasowany. Dlatego koniecznie weź pod uwagę niektóre parametry jak, chociażby możliwość regulacji długości, wytrzymałość ławki, a także dostępność różnych akcesoriów wspomagających wykonywanie poszczególnych ćwiczeń. Poza tym pamiętaj o tym, by dobierać ławkę w taki sposób, by zawsze zachować margines bezpieczeństwa. Szczególnie jest to ważne w przypadku wytrzymałości – w końcu ten sprzęt ma poradzić sobie też z ciężarem sztangi, którą będziesz podnosić. Warto też zastanowić się nad wyborem sprzętu z oparciem. Dzięki temu możesz równomiernie pracować nad różnymi partiami ciała.

Praca nad mięśniami grzbietu

Chcesz wzmocnić swój kręgosłup? W takim razie koniecznie zdecyduj się na ławkę skośną. Dzięki temu modelowi możesz w prosty sposób popracować nad mięśniami grzbietu. Ważne jest tylko to, by szerokość ławki był do Ciebie dostosowany. W ten sposób zawsze będziesz czuć się komfortowo w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń. Poza tym możesz wykorzystywać ten sam sprzęt do pracy nad kręgosłupem oraz mięśniami brzucha.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA