Zamknij

Nowa linia kolejowa nr 400 ominie Łobżenicę

09:12, 10.02.2020 fp Aktualizacja: 09:25, 10.02.2020
Skomentuj

Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego "Solidarność"zakłada m.in. budowę linii kolejowych dużych prędkości (250 km/h) do megalotniska między Warszawą a Łodzią. Projekt składa się z 12 szlaków, z których 10 podstawowych to tzw. "szprychy" łączące poszczególne regiony kraju z CPK i Warszawą. Właśnie rozpoczęły się pierwsze konsultacje w sprawie przebiegu nowych linii kolejowych.

Część kolejowa Programu CPK zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy. Każda z 10 kolejowych "szprych" składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. W ramach etapu zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port "Solidarność" zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie 140 km nowych linii, głównie na trasie Warszawa - CPK - Łódź. Pozostałe inwestycje kolejowe wpisane są w horyzont czasowy do 2040 roku.

W województwie wielkopolskim zaplanowano budowę 196 km nowych linii. Jako fragment "szprychy" nr 9 powstanie linia kolejowa nr 85 Warszawa - CPK - Łódź - Kalisz - Poznań - Wrocław o zakładanej prędkość eksploatacyjnej pociągów co najmniej 250 km/h (skróci ona podróż z Poznania do Warszawy do 1 godziny 55 minut, czyli o godzinę w stosunku do najkrótszego dzisiaj przejazdu).

W naszym regionie ma zostać zbudowana nowa linia kolejowa nr 400 Nakło nad Notecią - Złotów - Okonek, jako element "szprychy" nr 1 prowadzącej z CPK przez Płock, Toruń i Bydgoszcz w kierunku Koszalina. Jej trasa ma trzy warianty: dwa z nich omijają Łobżenicę od południa (mniej więcej między Kościerzynem Wielkim a Szczerbinem), jeden od północy (między miejscowościami Witrogoszcz i Witrogoszcz Osada). Jeden z wariantów zakłada przebieg fragmentu linii nr 400 przez Złotów z wykorzystaniem istniejącej, przecinającej miasto linii kolejowej Piła-Chojnice. Dwa pozostałe przebiegają na północ od Złotowa.

Linia kolejowa nr 400 projektowana jest pod prędkość powyżej 200 km/h.

(fp)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%