Obecnie załatwienie sprawy bezpośrednio w urzędzie skarbowym jest możliwe tylko po wcześniejszym umówieniu wizyty
Pomysł na wprowadzenie rezerwacji w urzędach pojawił się wraz z rozwojem pandemii. Była trudność w równomiernym rozłożeniu wizyt podatników w urzędzie, a w związku z tym nagromadzeniem się wielu osób na małej przestrzeni. Dzięki takim rezerwacjom o wiele łatwiejsze jest zachowanie bezpiecznej odległości między interesantami w budynku.
- Dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych zapewnimy naszym klientom nie tylko większy komfort załatwiania spraw, ale też podniesiemy bezpieczeństwo wszystkich: podatników i naszych pracowników - mówi Magdalena Rzeczkowska, szef Krajowej Administracji Skarbowej. - Oczywiście przypominam, że wiele spraw można załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie.
Numery telefonów można znaleźć na stronach internetowych poszczególnych urzędów. Tam też można zarezerwować wizytę online. Wystarczy skorzystać z formularza, jakie znalazły się na stronach konkretnych urzędów, lub na stronie podatki.gov.pl. Potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail. Jeśli ktoś ma trudność w korzystaniu z Internetu, wizytę można umówić dzwoniąc bezpośrednio do swojego urzędu.
Co w sytuacji, gdy ktoś nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie ze swoją sprawą? Wtedy urzędnik poprosi go, aby dokonał rezerwacji w punkcie "Rezerwacja wizyty". Takie punkty są już w każdym urzędzie. Rezerwacje mają dotyczyć wszystkich wizyt, więc nie można tu zrobić wyjątku.
W razie konieczności można wizytę odwołać. Wystarczy zadzwonić na numer, który otrzymaliśmy przy rezerwacji.
Autor: Taxomatic.pl
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz