Decydując się na usługi pozycjonowania strony internetowej, kluczowe jest zrozumienie specyfiki tego procesu, zakresu działań oraz oczekiwań. Nieporozumienia między klientem a agencją SEO często wynikają z braku wiedzy na temat czasochłonnej natury pozycjonowania. W artykule omówimy cechy idealnego klienta dla agencji SEO, który rozumie proces, współpracuje efektywnie i osiąga skuteczne rezultaty.
Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, dobrze jest wiedzieć:
Wiele nieporozumień i negatywnych emocji na linii klient - agencja SEO wynika z niezrozumienia specyfiki procesu pozycjonowania. Właściciele serwisów liczą na szybkie rezultaty w postaci pozycji w TOP10, jednak zdobywanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to mozolna i długotrwała praca, którą utrudniają ciągłe zmiany algorytmów wyszukiwarki Google.
Specjalistom SEO dobrze współpracuje się także z osobami, które posiadają podstawową wiedzę na temat pozycjonowania i mechanizmu funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu stosowanie technicznych pojęć jest zrozumiałe dla obu stron, a brak konieczności wyjaśniania zasadności każdego zalecenia optymalizacyjnego znacząco ułatwia współpracę.
Jeśli masz zamiar zdecydować się na usługę pozycjonowania, a nie wiesz, na czym SEO polega, nic nie szkodzi. Wystarczy Twoja chęć do nauki i czytanie artykułów o marketingu internetowym takich jak https://www.artefakt.pl/blog/seo/pozycjonowanie-w-rozliczeniu-ryczaltowym-czy-za-efekt-tzw-top10.
Specjalista ds. pozycjonowania nie rekomenduje wprowadzenia zmian na stronie internetowej dla swojego widzimisię. Celem każdego zalecenia jest poprawa optymalizacji serwisu pod wyszukiwarki internetowe, co ma tym samym zwiększyć jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, przyciągnąć nowych klientów i generować konwersję. Opór związany z wprowadzaniem koniecznych zmian w witrynie utrudnia wypozycjonowanie strony na określone słowa kluczowe.
Często klienci oczekują dodatkowych wskazówek na poprawę widoczności w wyszukiwarce, a kiedy je otrzymują, podchodzą do nich z niechęcią, ponieważ są to działania wymagające pracy. Np. pisanie wartościowych treści SEO prezentujących sposób prowadzenia biznesu skutecznie wspomaga proces pozycjonowania witryny. Niestety, najczęściej właściciele stron nie chcą osobiście angażować się w rozbudowę contentu, ponieważ nie mają na to czasu. Wtedy najlepiej zainwestować w copywritera lub zakup dobrych treści.
Warto zapamiętać, że efekty pozycjonowania strony związane są z jak najszybszym wdrożeniem zaleceń optymalizacyjnych oraz publikacją merytorycznych tekstów. Bez wdrożeń nie ma efektów.
Prowadzi stronę na popularnym systemie CMS
Dla agencji SEO idealnie byłoby, gdyby strona internetowa klienta stała na jednym z popularnych systemów CMS, np. na WordPressie :). Ma to znaczenie, ponieważ w przypadku niektórych systemów do zarządzania treścią albo autorskich CMS-ów, nie można wdrożyć wszystkich zaleceń optymalizacyjnych. WordPress, Drupal, Wix, PrestaShop, Shoper to aplikacje SEO-friendly, na których strony www wyglądają estetycznie oraz nowocześnie.
Szybko reaguje na problemy zgłaszane przez specjalistę SEO
Szybka reakcja na problemy związane z prawidłowym wyświetlaniem strony internetowej jest kluczowa. W internecie wszystko zmienia się błyskawicznie, a wyszukiwarka najczęściej wszelkie błędy i nieprawidłowości (nie mówiąc o atakach hakerskich) wykrywa z prędkością światła. Brak natychmiastowego działania naprawczego może skutkować utratą wypracowanych pozycji.
Współpracując z dużymi firmami i korporacjami, rozumiemy, że przyjęty proces decyzyjny może wymagać zaangażowania wielu osób. Jednak w przypadku kryzysu związanego z serwisem internetowym szybka reakcja uchroni przed spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania.
Obdarza agencję SEO zaufaniem
Pozycjonowanie to usługa, której jakość i efekty w niektórych przypadkach bardzo ciężko ocenić. Właściciele stron internetowych, szczególnie jeśli nie orientują się w działaniu wyszukiwarek internetowych, muszą ufać pozycjonerowi na słowo, że wykonuje swoje zadania zgodnie z umową. Na początku współpracy nie warto wychodzić z założenia, że agencja SEO nas oszuka. Współpraca w atmosferze wzajemnego zaufania nastawiona na osiąganie celów w długim okresie z pewnością o wiele bardziej zmobilizuje specjalistów do intensywnej pracy nad witryną internetową.
Jest cierpliwy - wie, że SEO wymaga czasu
Jak mówi przysłowie, cierpliwością i pracą ludzie się bogacą. O nieskończone pokłady cierpliwości prosimy właścicieli stron internetowych, a w zamian obiecujemy ciężką pracę nad pozycjami serwisu w wynikach wyszukiwania ? Pozycjonowanie to długotrwały proces, a stabilnego miejsca w wyszukiwarce najczęściej nie można zdobyć z dnia na dzień. W konkurencyjnych branżach walka o zadowalającą widoczność i wynikającą z niej konwersję zajmuje kilkanaście miesięcy, a w niektórych przypadkach efekty ciągłej reoptymalizacji strony oraz rozbudowy contentu pojawią się po kilku latach.
Nie opiera współpracy na kontroli i raportowaniu
Wiemy, że kontrola podstawą zaufania, ale codzienne lub cotygodniowe raportowanie podjętych działań SEO nie przyniesie korzyści żadnej ze stron. Należy pamiętać, że tworzenie raportów wymaga czasu, który specjalista ds. pozycjonowania strony mógłby poświęcić na optymalizację serwisu lub link building. Otrzymanie comiesięcznego i cokwartalnego raportu podsumowującego wszystkie prace nad serwisem powinno wystarczyć, aby odpowiednio skontrolować agencję SEO.
Traktuje swoją stronę internetową jak złożony projekt
W codziennej pracy specjalista SEO często czuje się jak „osoba od internetów i strony internetowej”, która ma za zadanie zoptymalizować serwis, wdrożyć zalecenia, zaktualizować informacje, opublikować nowy tekst, zmienić położenie logo, zaproponować wpis do social media. Niektórym właścicielom witryn rozmywa się nieco zakres obowiązków pozycjonera.
Dlatego idealnie byłoby, gdyby klienci dostrzegali, że strona internetowa to interdyscyplinarny i wielowymiarowy projekt, przy którym powinni współpracować m.in.:
Dobór kompetentnych osób lub firm do realizacji określonych gwarantuje sukces oraz powodzenie w e-commerce.

Myśli kompleksowo o rozwoju swojego biznesu
Pozycjonowanie to tylko jedno z wielu narzędzi prowadzących do konwersji. Ważne są także takie elementy strategii marketingowej jak:
Osiągnięcie TOP10 lub TOP20 z pewnością gwarantuje ruch na stronie, jednak na konwersje wpływa kompilacja wielu różnych czynników związanych z ofertą, jej prezentacją czy innymi kanałami marketingu lepiej wspierającymi sprzedaż.
Posiada budżet na marketing internetowy
Prowadzenie biznesu wiąże się z ponoszeniem wielu, często bardzo wysokich kosztów. Jednak jeśli właściciel decyduje się na marketing internetowy, powinien dysponować budżetem, który pozwoli skutecznie promować stronę internetową. Inwestycja powinna opłacać się obu stronom – klientowi oraz agencji SEO.
Zna swoją ofertę i docelową grupę klientów
Specjalista SEO to osoba, która potrzebuje „wgryźć się” w specyfikę branży i firmy klienta, aby dobrze wypozycjonować stronę internetową. Konieczna jest znajomość sposobu wykorzystania określonych fraz przez internautów do poszukiwania produktów lub usług. W tym zakresie pomocna okaże się wiedza właściciela serwisu na temat jego oferty, rodzaju prowadzonej działalności, a także specyficznych mechanizmów rynkowych. Ważne staje się również poznanie profilu klienta docelowego (jego potrzeb i oczekiwań), do którego poprzez SEO mamy zamiar dotrzeć.
Pracuje nad wizerunkiem swojej firmy w internecie
Budowanie reputacji marki w internecie to działanie czasochłonne. SEO przyczynia się do tego procesu tylko w zakresie tworzenia rozpoznawalności firmy wśród organicznych wyników wyszukiwania, a internauci korzystają z różnych źródeł: wchodzą na fora internetowe, media społecznościowe, strony znanych blogerów. Właściciel, któremu zależy na dobrej reputacji w sieci, powinien podążać za swoimi klientami, kreując w różnych miejscach wizerunek eksperta.
Jest wymagający, wie, czego chce, potrafi wyrazić swoje potrzeby
Specjaliści SEO lubią pracować z konkretnymi osobami, które mają jasno sprecyzowane oczekiwania dotyczące współpracy. Jeśli obie strony znają swoje potrzeby, zdecydowanie łatwiej można je spełnić. Jasna i otwarta komunikacja to klucz do sukcesu, a o dobre relacje zabiega każda agencja SEO, ponieważ w atmosferze partnerstwa można osiągnąć o wiele więcej.
Stawia sobie realne cele
Osiągnięcie pozycji TOP1 przy niskim budżecie w bardzo konkurencyjnej branży w ciągu miesiąca dla nowo powstałego sklepu internetowego jest nierealne. Niestety, niektórzy przedsiębiorcy stawiają sobie niemożliwe cele i co gorsza – oczekują od specjalistów SEO, że pomogą im w ich realizacji. W konsekwencji pozycjonerzy obarczeni zostają winą za niepowodzenia. Plan biznesowy nie może opierać się na mrzonkach, tylko na realnych wskaźnikach określających kierunek rozwoju działalności.
Potrafi docenić dobrze wykonaną pracę
Lubimy czuć się docenieni i słyszeć słowa pochwały potwierdzające nasze kompetencje, wiedzę i umiejętności w zakresie SEO. Jest nam bardzo miło, kiedy z ust klienta padnie zwykłe: Dziękuję, dobra robota!. To motywuje nas do pracy i wprawia w dumę, że przyczyniliśmy się do podniesienia konkurencyjności kolejnej firmy :).
Czy idealny klient na SEO istnieje?
Tak. Coraz więcej przedsiębiorców decydujących się na marketing internetowy widzi prawdziwy potencjał w zwiększaniu widoczności firmy w internecie. Współpraca staje się transparentna i oparta na wzajemnym zaufaniu – specjalistom SEO pracuje się o wiele lepiej, a właściciele stron starają się zrozumieć specyfikę usługi pozycjonowania. Dzięki zrozumieniu dążenia do wspólnego celu można osiągnąć zdecydowanie więcej.
Współpraca z idealnym klientem SEO to klucz do sukcesu. Posiadając wiedzę na temat procesu pozycjonowania, wykazując zaufanie do specjalistów oraz angażując się w potrzebne zmiany na stronie, klient może oczekiwać efektywnej promocji w organicznych wynikach wyszukiwania. Transparentna komunikacja, realizacja zaleceń i realistyczne cele są fundamentem skutecznej współpracy, która przyczynia się do osiągnięcia stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania i sukcesu w e-commerce.
Powstało Centrum pod charyzmatycznym patronatem
Polacy, to bez zgryźliwości ani rusz
My
20:27, 2025-12-13
Wiedziały gały co brały, czyli sam tego chciałeś...
opieram swojej opinii na cudzej tzn.pana redaktora opini
Nie
16:41, 2025-12-13
Rozbudowa DW 190. 45% zaawansowania prac
PiS drogi buduje, PO rujnuje.
♥️
15:50, 2025-12-13
Rozbudowa DW 190. 45% zaawansowania prac
Mieszkańcy zapewne dziękują PiS 🥰
♥️
15:48, 2025-12-13
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu faktypilskie.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz