Obecna DK22 nie spełnia standardu drogi klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Nawierzchnia nie zapewnia właściwej nośności i jest wyeksploatowana, a szerokość drogi to w większości 6 metrów.
W wyniku przebudowy na długości 15,5 km zostanie kompleksowo przebudowana i dostosowana do obecnych standardów. Inwestycja będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Zakończenie prac planowane jest w 2029 roku.
Zadanie podzielono na dwa pododcinki: pierwszy od końca obwodnicy Człopy do początku obwodnicy Rusinowa, a drugi od końca obwodnicy Rusinowa do początku obwodnicy Wałcza.
Nowa konstrukcja nawierzchni dostosowana zostanie do współczesnych parametrów (nośność 11,5 ton/oś), jezdnia będzie miała szerokość 7 metrów (dwa pasy ruchu po 3,5 metra). Wzdłuż trasy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, a skrzyżowania zostaną przebudowane (cztery skrzyżowania skanalizowane i jedno rondo).
Przebieg drogi w rejonie Prusinówka zostanie skorygowany, dzięki czemu DK22 ominie tę miejscowość od zachodu. Powstanie też siedem przejść dla zwierząt - dwa przejścia górne dla dużych zwierząt oraz pięć przejść dolnych.
Inwestycja obejmie również budowę zatoki do kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego oraz magazynu soli dla zimowego utrzymania drogi.
Rozbudowa DK22 na odcinku Człopa - Wałcz to jedna z kilku inwestycji realizowanych i planowanych na zachodniopomorskim odcinku DK22. W realizacji są obwodnice Szwecji, Rusinowa i Wałcza oraz rozbudowa na odcinku Ostrowiec - Szwecja.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz