Marketing jest jedną z najbardziej dynamicznych oraz niezwykle szybko rozwijających się branż. Nic dziwnego, że wciąż jest zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie, więc pomysł na założenie agencji marketingowej zdecydowanie jest tego wart. Głównym usługami takiej agencji są: tworzenie strategii marketingowych, projektowanie wizerunku, prowadzenie badań i działań PR. Są to bardzo szerokie obszary wiedzy i wymagają także dużego doświadczenia.
Po pierwsze, należy wziąć pod uwagę, że reklama jest częścią marketingu, więc agencja marketingowa ma nieco szersze znaczenie. Należy wyraźnie podkreślić, że nie chodzi tutaj tylko o działania promocyjne. Tworzenie materiałów promocyjnych dla klientów oraz planowanie i realizacja kampanii to tylko niektóre z usług marketingowych, których zawsze potrzebują i oczekują firmy. Takie usługi zdecydowanie powinny znaleźć się w ofercie agencji marketingowej. Jeśli myślisz o założeniu takiej firmy, powinieneś najpierw określić zakres swoich usług.
Jeśli chcesz natomiast działać samodzielnie, powinieneś ograniczyć swoją ofertę do wąskiego obszaru specjalizacji. Wiele zależy od Twojego zaangażowania i umiejętności. Możesz zacząć samodzielnie, ale nowi specjaliści będą dołączali później, a zakres będzie stopniowo rozszerzany. Na początku dobrze jest znaleźć odpowiednich ludzi i zacząć budować nową firmę od podstaw. Nie trzeba na samym początku nikogo zatrudniać, wystarczy kontakt ze sprawdzonymi freelancerami.
Działania reklamowe i marketingowe są nieuregulowane i nie wymagają koncesji ani zezwoleń. Nie oznacza to jednak, że właściciele taki firm są zwolnieni z obowiązku działania z prawem. Szczególne znaczenie mają przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r., która mówi o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Założenie agencji marketingowej jest zatem dosyć proste, ponieważ nie są wymagane żadne specjalne zezwolenia, ani certyfikaty. Wystarczy rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej i określić jej zakres. Już po kilku dniach można nazywać się właścicielem agencji marketingowej. W rejestracji firmy pomóc mogą wykwalifikowani specjaliści: https://www.ifirma.pl/rejestracja-firmy.
Należy jednak wziąć pod uwagę przepisy prawne dotyczące ograniczeń przedmiotowych i praw autorskich w reklamie. Pod uwagę należy wziąć fakt, że agencję marketingową można prowadzić w dowolnej formie. Oznacza to, że dopuszczalne są zarówno spółki osobowe, cywilne, jak i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością i jednoosobowa działalność gospodarcza. Wyjątkiem są spółki partnerskie, ponieważ zazwyczaj tylko freelancerzy mogą je tworzyć. Gdy już zdecydujesz się na konkretną formę działalności biznesowej, wystarczy ją zarejestrować. Jeśli zdecydujesz się założyć jednoosobową działalność gospodarczą czy też spółkę cywilną, musisz wypełnić formularz CEIDG-1 i złożyć go w urzędzie miasta.
Biorąc pod uwagę dużą ilość wydatków ponoszonych na co dzień, nie da się zaprzeczyć, że prowadzenie agencji marketingowej czy agencji reklamowej może być bardzo wymagające i czasochłonne. Stale pojawiają się nowe kanały i możliwości komunikacji, a właściciele agencji muszą się z nimi każdego dnia mierzyć. Obecnie reklama odbywa się głównie w internecie, ale nie tylko. W niektórych przypadkach może okazać się konieczne łączenie komunikacji reklamowej we wszystkich możliwych kanałach.
Wymaga to nie tylko szerokiej wiedzy i umiejętności, ale także kreatywności. Trzeba przyznać, że głównym celem każdej agencji marketingowej jest satysfakcja klienta, a tym samym zagwarantowanie zysków. Tworzenie gadżetów reklamowych, kampanii internetowych i prac wizualnych pochłania dużo czasu i energii. Sprawy księgowe najlepiej pozostawić profesjonalistom. W ten sposób możesz poświęcić więcej czasu na kreatywne działania związane z prowadzeniem firmy. Sprawdź księgowość dostosowaną do potrzeb agencji marketingowej: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-dla-agencji-reklamowych.
Warto również zaznaczyć, że agencje marketingowe mogą opodatkować swoje dochody podatkiem liniowym, jak i na zasadach ogólnych. Niestety dla tej grupy podatników karty podatkowe oraz ryczałty nie są dostępne.
Istotne jest również to, że do prowadzenia agencji nie jest wymagana konkretna lokalizacja, siedziba czy też biuro. Właśnie tak działa agencja marketingowa online. Wszystko czego potrzebujesz to komputer, oprogramowanie i można pracować w domu. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że jeśli używasz części swojego domu do celów biznesowych, musisz zgłosić to prezydentowi miasta lub burmistrzowi. Jeśli prowadzisz biznes online, warto skorzystać z księgowości online: https://www.ifirma.pl/ksiegowosc-online.
Nie jest tajemnicą, że dobrze dobrane narzędzie do zarządzania projektami może zaoszczędzić mnóstwo czasu i usprawnić komunikację w zespole. W ten sposób od samego początku można zminimalizować zbędne zadania wykonywane ręcznie. Na szczególną uwagę zasługuje Firmbee, oprogramowanie do zarządzania projektami, które pozwala śledzić postęp prac i organizować zadania zespołu. Można je za darmo wypróbować tutaj: https://firmbee.com/pl/narzedzia/zarzadzanie-projektami.
Dzięki Firmbee możesz szybko rozliczać swoich pracowników i klientów, jednocześnie utrzymując ważne dane uporządkowane i przechowywane w bazie danych kontaktów. Oznacza to, że nie musisz się martwić, że o czymś zapomnisz lub zrobisz coś źle.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz