Inwestycja, zapisana w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych, prowadzona będzie w formule projektuj i buduj. Wykonawca będzie miał 10 miesięcy od podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Inwestycja obejmuje budowę odcinka S10 o długości 4,4 km omijającego od północy szczecińskie osiedle Płonia. Nowa droga rozpocznie się od węzła drogowego Szczecin Kijewo z autostradą A6, a zakończy na połączeniu z istniejącą S10 za granicą Szczecina.
Trasa pozwoli na wyprowadzenie tranzytu z obszaru zabudowanego na terenie miasta Szczecin. Jest tam zlokalizowanych wiele przejść dla pieszych oraz kilka skrzyżowań, przy jednym z nich, z drogą do Zdunowa, ze względu na wiele wypadków i kolizji kilka lat temu Inspekcja Transportu Drogowego ustawiła fotoradar.
Na nowej trasie zaplanowano realizację dwóch węzłów drogowych: Szczecin Zdunowo i Szczecin Płonia. Powstanie również most na rzece Płonia poszerzony o przejście dla zwierząt oraz dwa duże górne przejścia dla zwierząt.
Zakłada się, że jej procedowanie zajmie 7 miesięcy, a na prace w terenie przypadną kolejne 22 miesiące. Z czasu realizacji robót wyłączone będą okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Umowy na pozostałe odcinki podpisano w ubiegłym roku. Łączna długość nowej S10 od połączenia z autostradą A6 pod Szczecinem do węzła Piła Północ (z drogą ekspresową S11) wynosi ponad 113 km, a podpisane umowy mają wartość 4,4 mld zł. Trasa ma być gotowa w 2028 roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz