Znany brazylijski przewoźnik stanął w obliczu poważnego kryzysu finansowego. Trwa walka o przetrwanie, przyszłość planowanej fuzji i zaufanie inwestorów.
Jeden z największych przewoźników lotniczych w Brazylii – Azul Airlines – ogłosił rozpoczęcie formalnego postępowania ochronnego przed upadłością. Firma, która od dłuższego czasu zmaga się z narastającymi problemami finansowymi, złożyła wniosek o ochronę w Stanach Zjednoczonych, korzystając z przepisów tzw. Rozdziału 11.
Z danych przekazanych przez spółkę wynika, że jej całkowite zadłużenie sięgnęło 5,6 miliarda dolarów. Pomimo wcześniejszych prób porozumienia się z partnerami branżowymi, w tym z takimi firmami jak United Airlines czy AerCap, Azul nie zdołał ustabilizować sytuacji finansowej.
Obecnie firma planuje przeprowadzenie gruntownej restrukturyzacji, która miałaby objąć redukcję zobowiązań o około 2 miliardy dolarów. Chodzi m.in. o koszty leasingu samolotów. W trakcie trwania procesu linia zabezpieczyła 1,6 miliarda dolarów tymczasowego finansowania, a po jego zakończeniu planuje zdobyć kolejne 950 milionów.
Decyzja o skorzystaniu z ochrony przed wierzycielami rzuca cień na plany połączenia Azul z innym dużym graczem brazylijskiego rynku – linią Gol. Fuzja miała stworzyć największą linię lotniczą w regionie, obsługującą większość krajowych połączeń. Dziś jednak los tej transakcji pozostaje niepewny.
Prezes Azul, John Rodgerson, zapewnia, że firma podjęła działania z myślą o przyszłości, a celem jest zakończenie procesu do końca roku. Mimo tych zapowiedzi, inwestorzy pozostają ostrożni – akcje spółki notowane w USA straciły już ponad 70% wartości od początku roku.
Problemy Azul wpisują się w szerszy kontekst kryzysu branży lotniczej w Ameryce Łacińskiej. W ostatnich latach o ochronę przed bankructwem wnioskowały już takie linie jak Avianca, LATAM, Aeromexico czy Gol. W tle są m.in. brak stabilnego wsparcia rządowego, wahania kursów walut i rosnące koszty prowadzenia działalności.
Choć Azul był przez lata postrzegany jako dynamicznie rozwijający się przewoźnik regionalny, pandemia i globalne zawirowania mocno nadwyrężyły jego pozycję.
Ostateczny wynik procesu zależy od skuteczności prowadzonych działań naprawczych i poziomu zaufania, jakim Azul zdoła jeszcze obdarzyć rynek.
Pilski hejter złożył nam życzenia
Czy redaktor wie, kto z jego rodziny zamówił u specjalisty konstrukcji urządzeń technicznych zaprojektowanie wiatraka odbytniczego z wałem osadczym do uciech? Podobno nie on sam, bo był wtedy u byłego zięcia za granicą. Ale w tym czasie wydawcą była mamusia (1942). Policja nie dała rady dojść do rozwiązania tej zagwozdki. Może Mariusz wie?
wałosadczydouciech
17:40, 2025-05-30
Smród za "obywatelskim" kotem
Jakie ten redaktor ma odloty smrodowe! To może mieć związek z Barabaszem, który twierdzi: kto nas nie lubi, temu śmierdzi a kto nas lubi, temu nie śmierdzi. Stokłosa obwąchiwa swoje buty w sądzie i narzeka na Brodalę, który wykichiwa defekacje a Henryk musi je wąchać na swojej oczyszczalni. To jest towarzystwo miłośników odorów, fetorów i smrodów.
obwąchuje wykichuje
16:55, 2025-05-30
Dzień Dziecka na lotnisku. Będzie bardzo głośno!!!
Super♥️, to dzięki pis🙂
💋
15:43, 2025-05-30
Dawna szkoła w Mościskach idzie pod młotek
A to Ci mądra rada nieudaczników samotnych ludzi bez rodzin takie dewianci kierują naszą Gminą. Podatki ustalają sami do siebie jak bamber może ustalać podatek gruntowy ???? Patologia !!!! Co gmina ma z wiatraków ??? komu daje janosikowe ??? a warkot i szkodliwy wpływ zostaje w Gminie.
Mieszkaniec
14:21, 2025-05-30
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz