Zamknij

Beautiful Company z Wrocławia: Pozytywne komunikowanie

10:46, 08.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:46, 10.02.2021

Komunikacja w przedsiębiorstwie to podstawa – wie o tym każdy menadżer. Jednak nie wszyscy kierownicy zespołów potrafią wysyłać im pozytywne komunikaty. Sztuka jest o tyle trudna, że jeszcze wciąż mało gości w naszej kulturze pracy oraz zachowań społecznych.

Od małego jesteśmy przyzwyczajani raczej do słuchania tego, co zrobiliśmy źle. W szkole na czerwona zaznaczane są błędy, rodzice w domu również poświęcali jakoś więcej uwagi ocenom, które były słabsze. Nic więc dziwnego, że przenosi się to później na menagerów, którzy swoim podwładnym częściej mówią o tym, co w ich pracy należałoby jeszcze poprawić.

Tymczasem regularne feedbacki, zawierające całe spektrum dokonań pracownika są najlepszą metodą na budowanie świadomych zachowań i precyzyjnych schematów funkcjonowania w przedsiębiorstwie. Komunikaty, w których zwracamy uwagę na dobrze wykonane części zadań oraz wskazujemy realne rozwiązania problematycznych podpunktów, nazywamy informacjami zwrotnymi.

Beautiful Company sp. z o.o.

Taka forma komunikacji buduje w pracownikach konkretne wzorce zachowań na przyszłość. To właśnie dzięki nim doskonale wiedzą na czym polegają ich zadania (od A do Z), jakie są oczekiwane efekty oraz czego w firmie lepiej unikać. Buduje to wśród pracowników poczucie bezpieczeństwa oraz wzmacnia ich pewność siebie na stanowisku. Zyskują także pewność, że ich praca jest doceniana. Nie ma tu więc miejsca na gdybanie „czy na pewno wszystko zrobiłem/zrobiłam dobrze?”. Wszystkie informacje zostaną przekazane przez przełożonego, więc nie ma szans na lawinę wątpliwości.

Informacje zwrotne powinny być przekazywane jednak w konkretny sposób. Musimy pamiętać o wszystkich składowych, by zostały odebrane faktycznie w sposób pozytywny. Menager w komunikacie zaznacza więc o jakiej sytuacji/zadaniu/raporcie rozmawiamy. Podwładny musi mieć pełną świadomość tematu, który jest poruszany. Punkt po punkcie informowany jest również o tym, co zostało wykonane dobrze, a co należy poprawić. Jako swoiste domknięcie tej formy, menager przedstawia również możliwe scenariusze rozwiązań danej sytuacji.

Przedstawiane w ten sposób komunikaty są rzeczowe. Nie budzą negatywnych emocji, ponieważ zauważamy w nich wszystkie strony sytuacji, która zaszła. Niezbędne jest tu oczywiście rozwijanie inteligencji emocjonalnej – zarówno u przełożonych, jak i pracowników – by wszyscy zrozumieli się tak, jak sobie to założyli. Pozytywna komunikacja rozpędzi cały zespół w stronę sukcesu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%