Zamknij

Oferta Żabki wywołała burzę w sieci. Klienci komentują, Żabka tłumaczy

18:31, 24.04.2025 Aktualizacja: 18:33, 24.04.2025
Skomentuj Fot. Marcin Szydlik / siecportali.pl Fot. Marcin Szydlik / siecportali.pl

Promocja piwa w Żabce znów rozpaliła dyskusję w internecie. Klienci są podzieleni, a sieć musi tłumaczyć się z kontrowersyjnej oferty. Jak wygląda cała sprawa?

Żabka wprowadziła promocję, która wywołała spore zamieszanie w sieci. Za określoną kwotę można odebrać 24 piwa, ale tylko po jednym dziennie, przez 20 dni.

Jak opisuje Business Insider, właśnie ta forma sprzedaży sprowokowała falę gorących komentarzy - internauci mówią o „piwie na abonament” i nie kryją swoich obaw związanych z taką zachętą do regularnego sięgania po alkohol.

Dyskusja od razu nabrała tempa. Krzysztof Wroński, działacz Partii Razem, napisał w serwisie X: - Kiedy UOKiK w końcu zainteresuje się wpędzaniem Polaków w nałóg przez wielkie korporacje? Kiedy zatrzymamy jako państwo w końcu spiralę zysków kosztem ludzkiego życia?

W sieci nie brakowało także bardzo emocjonalnych opinii. Jedna z użytkowniczek napisała:

- W kraju, w którym alkoholizm stanowi ogromny problem, żabka wprowadza abonament na piwo. Nienawidzę ich i szczerze życzę, by pomysłodawcy musieli odbyć prace społeczne przy dzieciach, które zostały odebrane rodzicom alkoholikom.

Sieć odpowiada: nie mamy do czynienia z abonamentem

Pomysł Żabki wywołał także reakcję samej sieci, która podkreśla, że nie oferuje żadnego abonamentu. W rozmowie z Business Insider przedstawiciele firmy tłumaczą, że:

- Oferta »24 piwa w cenie 12« nie jest abonamentem - jest ograniczona czasowo i nie ulega automatycznemu przedłużeniu. Informujemy ponadto, że zgodnie z obowiązującym prawem akcja skierowana jest wyłącznie do zamkniętej grupy zarejestrowanych, pełnoletnich użytkowników aplikacji Żappka.

Firma wyjaśnia również, że podobne promocje - gdzie klient dostaje dodatkowe sztuki przy zakupie większego zestawu - są obecne w wielu innych sklepach.

- Jej wprowadzenie jest odpowiedzią na podobne oferty typu 12+12 sztuk gratis powszechnie stosowane na rynku i umożliwia klientom nabycie produktów w korzystnym cenowo modelu wielosztukowym - tłumaczą przedstawiciele sieci.

Czy UOKiK przyjrzy się sprawie?

W przeszłości temat promowania alkoholu przez sieci handlowe już trafiał pod lupę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podaje Business Insider, urząd badał podobne akcje Żabki, lecz nie dopatrzył się złamania przepisów.

(Źródło: businessinsider.com.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%