Na stronach Sejmu opublikowana została odpowiedź wiceministra finansów Jarosława Nenemana na interpelację poselską, dotyczącą rozliczania kilometrówek w przypadku aut elektrycznych. W odpowiedzi wiceminister finansów stwierdził, że przepisy ustawy o podatku dochodowym nie regulują zasad „rozliczania tzw. kilometrówki w odniesieniu do samochodów, w tym również do samochodów o napędzie elektrycznym”. Dodał, że przepisy regulują jedynie kwestie zwrotu przez pracodawców kosztów używania prywatnych aut pracowników do celów służbowych oraz zaliczanie takich zwrotów do kosztów uzyskania przychodów.
Wiceminister Neneman w odpowiedzi wskazał, że taki zwrot jest możliwy, jeśli wynika to z innych ustaw, albo jeśli zwrot jest wypłacany „do wysokości miesięcznego ryczałtu pieniężnego albo do wysokości nieprzekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za 1 kilometr przebiegu pojazdu, określonych w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra”. Chodzi o rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
Jarosław Neneman w swojej odpowiedzi zacytował stanowisko resortu infrastruktury, który przyznaje, że „obowiązujące przepisy prawa nie regulują kwestii zwrotu pracownikom kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych o napędzie elektrycznym niebędących własnością pracodawcy” i że rozporządzenie „umożliwia dokonanie takiego zwrotu jedynie w odniesieniu do pojazdów o napędzie spalinowym, uzależniając jego wysokość od pojemności skokowej silnika pojazdu mechanicznego”.
„Z uzyskanych zatem informacji wynika, że omawiane rozporządzenie – warunkujące zastosowanie zwolnienia podatkowego – nie ma zastosowania do zwrotu pracownikom kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych o napędzie elektrycznym niebędących własnością pracodawcy” – napisał wiceminister finansów. – „Z tych też względów taki zwrot stanowi dla podatnika (pracownika) podlegający opodatkowaniu przychód” – dodał.
Przekazał również, że podobnie jest w przypadku pracodawcy – czyli że środki wypłacone przez pracodawcę pracownikowi jako zwrot kosztów używania prywatnego auta w celach służbowych nie stanowi dla pracodawcy kosztu uzyskania przychodu. Przepisy bowiem odwołują się do tego samego rozporządzenia ministra infrastruktury. Wiceminister dodał jednak, że w swoim stanowisku resort infrastruktury zapowiedział szybką zmianę przepisów w tym zakresie.
ms/ pad/ mr/
Gdzie w Polsce jeździ się najlepiej?
Piła super miasto
♥️
20:32, 2025-08-09
Populista Nawrocki, czyli oszustw ciąg dalszy
Panie, przecież Nawrocki w ten sposób pomaga Tuskowi zrealizować jego własne obietnice wyborcze, złożone pod hasłem "100 konkretów na 100 dni". Dla przedszkolaka jest jasne, że chodzi o obnażenie hipokryzji i cynizmu Tuska. Bo teraz Tusk będzie musiał zarządzić głosowanie przeciwko własnym obietnicom. Pan tego nie rozumiesz?
wać pan
15:58, 2025-08-09
Szykuj się na nowy zakaz. Chodzi o Twoje pieniądze
śmierdzi strefa € to niech wpier..la do strefy rubla !
komu
09:21, 2025-08-09
Wieczór muzyki hebrajskiej w RCK
kiedy skończycie promować bandycki naród izrael
ja
06:04, 2025-08-09
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz