Od 27 sierpnia obowiązywać będzie nowy, zoptymalizowany pod kątem oczekiwań pasażerów, rozkład jazdy autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.
Zgodnie z założeniem firmy Marcin Gromadzki Public Transport Consulting, która przygotowała nowy rozkład jazdy, wprowadzana oferta przewozowa jest rozwiązaniem optymalnym, zgodnym z oczekiwaniami pasażerów. Zapewnia bowiem realizację najważniejszych postulatów zgłaszanych w stosunku do MZK Piła Sp. z o.o., przy uwzględnieniu obecnego poziomu dofinansowania komunikacji miejskiej ze środków z budżetu miasta.
- Naszym celem było zoptymalizowanie rozkładów jazdy, uproszczenie tras linii autobusowych oraz zapewnienie większej częstotliwości i rytmiczności (regularności) kursów autobusów na kluczowych i najbardziej obciążonych liniach - deklaruje Marcin Gromadzki, właściciel Public Transport Consulting.
Oznacza to, że zmiana rozkładu powinna spowodować, iż autobusy będą jeździć częściej na kluczowych liniach, bo co 15 minut, a wielu miejscach nawet co 7 minut na przystanku pojawi się autobus.
- Jestem przekonany, że zmiana ta, jak i wszystkie wcześniejsze, związane chociażby z zakupem albo nisko, albo zeroemisyjnych autobusów, zmiany związane z informacją, która pojawiła się na przystankach i tą, która pojawi się w najbliższych dniach również w państwa komórkach, spowodują, że coraz więcej osób będzie chciało korzystać z naszej komunikacji - podkreśla prezydent Piły Piotr Głowski.
Najważniejsze informacje dla pasażerów:
- oferta przewozowa pilskiej komunikacji miejskiej to rezultat analizy wielkości popytu, przeprowadzonej na podstawie wykonanych badań. Podkreślamy, że dużą wagę położono na pełną synchronizację rozkładów jazdy w skali całej sieci komunikacyjnej;
- zaprojektowana oferta przewozowa zakłada uproszczenie układu linii, tj. zmniejszenie liczby wariantów tras wykonywanych w ramach każdej z linii; uporządkowanie tras każdej z linii w taki sposób, aby była czytelna dla pasażerów;
- koordynacja rozkładów jazdy na wspólnych ciągach komunikacyjnych zapewni pełną rytmiczność obsługi pasażerów i możliwość sprawnej przesiadki.
- zaprojektowany na podstawie wyników badań marketingowych system obsługi Piły komunikacją miejską tworzą skategoryzowane linie autobusowe, a mianowicie:
• trzy linie priorytetowe z kursami co 15 minut w szczytowych okresach podaży: linie 1, 3 i 5;
• sześć linii podstawowych z kursami co 30 minut w szczytowych okresach podaży: 2, 4, 9, 12, 14, i 15;
• dwie linie uzupełniające z kursami co 60 minut w szczytowych okresach podaży: linie 6 i 16;
• linie zindywidualizowane dostosowane do określonych potrzeb lub wybranych grup pasażerów: 3 bis, 8, 8 bis i 10 oraz podmiejskie: 50, 50 bis i 60.
- Nowy rozkład jazdy wdrożymy od 27 sierpnia. Generalnie jest to rozkład pełny, czyli taki jaki wdrażamy od września, na okres jesieni, zimy i wiosny. Tym razem robimy to wcześniej, żeby dać pasażerom i naszym kierowcom czas na przyzwyczajenie się do niego - informuje Tadeusz Majewski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.
1 0
"zgodny z oczekiwaniami pasażerów"-hi hi hi wystarczy spojrzec na głupawą minę pjotera
0 0
"zgodny z oczekiwaniami pasażerów"-hi hi hi wystarczy spojrzec na głupawą minę pjotera
0 0
Brak połączeń w niedzielę po 16.00, likwidacja kilku linii... Fajne są oczekiwania pasażerów...
0 0
PKS tymczasem wracając do normalnej (nie wakacyjnej) ramówki uruchamia połączenia pod hasłem otwieramy kilkanaście nowych linii. Wtóruje mu starosta w koalicji z PiS. Władze miasta z PO wystawiają dupę na kopniaki. Czy to jakaś bezmyślność, oślepienie pewnością siebie, czy świadome działanie wizerunkowego pogrążenia PO?