Specyfiką używanych samochodów ze Stanów Zjednoczonych jest to, że zakupiony pojazd można zobaczyć dopiero po przybyciu do Polski. Dlatego istnieje ryzyko, że kupimy coś innego, niż zamówiliśmy. Aby tego uniknąć, eksperci amerykańskiego rynku wtórnego zalecają sprawdzenie historii pojazdu przed jego zakupem. W USA istnieje wiele serwisów służących do tego celu. Jednym z nich jest AutoAstat. Jak działa AutoAstat i jakie informacje można uzyskać, korzystając z tego strony?
AutoAstat pomaga sprawdzić historię pojazdów importowanych z USA, zapewniając dostęp do informacji o poprzednich właścicielach, wypadkach i stanie pojazdu. Przydatna jest również usługa Cleanautohistory, która czyści historię pojazdu, usuwając niechciane rekordy.
Przy zakupie używanego samochodu ryzyko jest nieuniknione, dlatego zwraca się uwagę na wszelkiego rodzaju kontrole, w tym samochodów importowanych. Decydując się na zakup samochodu używanego wyprodukowanego za granicą, warto zweryfikować jego przeszłość, w tym publiczne bazy danych. Ważne jest przynajmniej sprawdzenie legalności importu do kraju. Jeśli samochód pochodzi z przemytu, może to prowadzić do dużych strat finansowych i znacznych problemów z przedstawicielami oficjalnych organów kontrolnych.
Sprawdzenie samochodu sprowadzonego z zagranicy jest ważne ze względu na ryzyko ukrytych problemów. Samochód mógł zostać uszkodzony w wypadku, utopiony lub skradziony. Mogą istnieć sfałszowane dokumenty lub rozbieżności w numerze VIN pojazdu. Ważne jest również, aby upewnić się, że samochód jest zgodny z krajowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Bez dokładnego sprawdzenia kupujący naraża się na poważne problemy finansowe i prawne.
Największym ryzykiem przy zakupie samochodu za granicą przez pośredników jest pozostanie bez auta i bez pieniędzy. Sytuacja ta jest typowa nie tylko dla rynku motoryzacyjnego, ale także dla wielu innych segmentów konsumenckich. W takim przypadku zaleca się współpracować z doświadczonymi dostawcami z pozytywną historią zamówień i zadowolonymi klientami, a także korzystać z profesjonalnych usług prawników podczas podpisywania umów.
Dzięki popularnej i obszernej amerykańskiej bazie danych AutoAstat sprawdzenie i wybór pojazdu jest łatwiejszy. Z serwisu korzysta obecnie wielu kierowców. Platforma oferuje korzystanie z informacji online od 2017 roku. W bazie danych znajduje się ponad 30 000 000 lotów, a liczba ta rośnie każdego dnia. Serwis pobiera informacje z dwóch największych platform handlowych w Ameryce - Copart, Impact i IAAI. Chodzi o takie dane:
Niektóre z tych opcji będą dostępne dopiero po rejestracji na platformie: wszystkie zdjęcia, odczyty licznika kilometrów itp. Jednak takie informacje, jak ostateczna cena danego samochodu i historia sprzedaży zostaną ujawnione dopiero po opłaceniu taryfy.
Warto zwrócić szczególną uwagę na historię sprzedaży, zdjęcia samochodu i tożsamość sprzedawcy. Jeśli samochód został wcześniej sprzedany na aukcji, należy sprawdzić jego poprzedni stan, klikając numer lota. Zaleca się też szczególnie przejrzeć się sprzedawcy: jeśli samochód został sprzedany przez dealera, możesz mieć do czynienia z “kotem w worku” - samochodem z ukrytymi uszkodzeniami i niskiej jakości naprawami.
Interfejs serwisu AutoAstat jest maksymalnie uproszczony, zrozumiały dla wszystkich potencjalnych nabywców, dzięki czemu jest bardzo ceniony przez użytkowników. Platforma cieszy się dobrą opinią wśród kierowców również dlatego, że dostarczają tylko prawdziwych informacji o samochodach, bez ukrywania niepokojących szczegółów.
Serwis działa bardzo szybko. Użytkownik otwiera stronę AutoAstat i wprowadza numer identyfikacyjny pojazdu lub kod VIN modelu. System dosłownie w ciągu kilku sekund sprawdza samochód i podaje wszystkie dostępne informacje na jego temat. Kupujący natychmiast dowiaduje się, kto i kiedy naprawiał samochód, ile razy brał udział w wypadkach, jaki jest jego faktyczny przebieg. Dzięki temu entuzjaści samochodów kupią pojazd wysokiej jakości za rozsądną cenę, chroniąc się przed zakupem samochodów odrestaurowanych w terenie przez niejasnych specjalistów po wysokich cenach.
Ponadto witryna słynie z szerokiego zasięgu. Użytkownicy mają dostęp do informacji o różnych pojazdach:
Inteligentny system wyszukuje informacje o pojazdach w USA, Kanadzie, na Hawajach i Alasce. Użytkownicy mają dostęp do możliwości ustawienia daty wyszukiwania preferowanego lotu, co pozwala zaoszczędzić czas. Dlatego kierowca może być pewny, że historia samochodu i inne wyniki wyszukiwania zawsze są aktualne.
Jak już wspomnieliśmy, AutoAstat pobiera informacje z dwóch największych platform handlowych, czyli Copart, IAAI i Impact. Czym są te witryny?
System wykorzystuje algorytmy do analizy cen, popularności modeli i prognozowania zmian rynkowych. Dane są agregowane w raporty, które zawierają statystyki cenowe dla konkretnych modeli i porównania z innymi firmami. Usuwanie historii VIN może wskazywać na próbę ukrycia poważnych problemów z samochodem.
Analizy są regularnie aktualizowane w celu odzwierciedlenia bieżących trendów rynkowych. AutoAstat bierze również pod uwagę charakterystykę rynku regionalnego i zapewnia użytkownikom szczegółowe raporty, które pomagają im w podejmowaniu decyzji o zakupie lub sprzedaży samochodu.
AutoAstat oferuje użytkownikom profesjonalne amerykańskie i kanadyjskie narzędzia aukcyjne z unikalnymi funkcjami i kompletną bazą danych. Oto jakie korzyści dla klienta wiążą się z korzystania z tego serwisu:
Jeśli miało miejsce usuwanie historii samochodu, system wykryje próbę ukrycia informacji.
Sprawdzanie pojazdu na AutoAstat odbywa się w kilku etapów i zajmuje minimum czasu. Oto przewodnik krok po kroku:
Proces ten zapewnia dokładne i szybkie sprawdzenie samochodu. Jeśli w historii pojazdu zaszły zmiany, takie jak usuwanie historii samochodu, zostanie to również wskazane w wynikach kontroli.
AutoAstat oferuje kilka planów taryfowych do wyboru: Basic, Personal i Pro. Do dyspozycji użytkowników jest również bezpłatny okres próbny, który pozwala zapoznać się ze wszystkimi funkcjami platformy przed dokonaniem subskrypcji. AutoAstat oferuje wielojęzyczne wsparcie, dzięki czemu platforma jest dostępna w kilku językach, w tym także po polsku. Użytkownicy mogą nawiązać kontakt z pracownikami serwisu za pomocą e-mailu lub mediów społecznościowych.
Podczas sprawdzania pojazdu na AutoAstat można wykryć kilka istotnych problemów. Najczęstsze z nich opiszemy w dalszej części tekstu:
AutoAstat pomaga również wykryć usuwanie historii VIN pojazdu. Jeśli miały miejsce próby manipulacji lub usunięcia ważnych danych samochodu, system to zarejestruje. Pozwala to uniknąć zakupu samochodu z ukrytymi problemami.
Ważne jest, aby wiedzieć, że czyszczenie historii VIN jest nielegalne w większości krajów, w tym w Polsce. Prawo wymaga, aby historia samochodu była dokładna i dostępna do weryfikacji. Praktyka ta jest powszechna na rynkach samochodów używanych, gdzie sprzedawcy starają się, aby samochód wyglądał dobrze. Ukrywanie prawdziwych danych o samochodzie może prowadzić do sprzedaży wadliwego pojazdu.
Platforma AutoAstat pozwala na szybkie weryfikowanie stanu technicznego, legalności i potencjalnych zagrożeń. Sporym atutem jest zasięg pojazdów. Strona otrzymuje dane z trzech aukcji jednocześnie. Można tu znaleźć prawie każdy pojazd: dostępne są różne marki, modele i wyposażenie. Kolejnym powodem, dla którego warto korzystać z tego serwisu, jest niezawodność. Nawet jeśli sprzedawca jest pośrednikiem, nie będzie w stanie ukryć poprzednich licytacji i prawdziwych zdjęć uszkodzeń.
Skazany Janusz L.
Minęło 15 - 14 lat od wydarzenia, którego treść rozczuliła Szalbierza do łez rozpaczy. Od wyroku sądu okręgowego minęło 11 lat. Sąd nie uwzględnił oczywistej oczywistości - jak to sąd - że to sam Szalbierz w oficjalnym komunikacie redakcyjnym z obrad Kolegium podał do publicznej wiadomości w tygodniku nowym ciąg wydarzeń z chlaniem co najmniej półtora flaszki do utraty łączności intelektualnej ze światem. Trzeba było ratować naczelnego przez aplikację soku grapefruitowego. Mimo stanu omal śmierci z zatrucia Szalbierz w tym samym komunikacie cieszył się z możliwości dochlania koniakiem. Koniak zakupiła redakcja na fetę z Lemanowiczem, którego wezwała do stawiennictwa po odbiór trofeum zwycięzcy konkursu redakcyjnego "Kameleon2005", w postaci pokraki z garnkiem na głowie. Triumfator nie pojawił się, albowiem nie był zainteresowany eventem z uchlewaniem się redakcyjnym a również z powodu niedoprecyzowania, w którą środę redakcja wezwała do stawiennictwa. Środa jest co tydzień. I ten artykuł sprzed 11 lat tkwi na portalu jak członek uwięziony w patologicznym stanie vaginismus. To bolesne doznanie naczelnego z babską osobowością starej lampucery.
ból patologii
10:27, 2025-07-16
Watykan powinien uciszyć bpa Meringa
W czyim imieniu wypowiadają się pracownicy i agenci służb specjalnych PRL?
Proste pytanie
08:39, 2025-07-16
Watykan powinien uciszyć bpa Meringa
cały Episkopat!
Zlustrować
08:32, 2025-07-16
Watykan powinien uciszyć bpa Meringa
Panie Antoni nic się nie zmieniło tylko donosić umiecie lewaki
Bolek
07:46, 2025-07-16
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz